شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران از ادامه بارش‌ها تا روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: در عین حال تا روز چهارشنبه دمای هوای پایتخت حدود 3 درجه کاهش می‌یابد.

 مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود: از روز یکشنبه بتدریج فعالیت سامانه بارش‌زایی که هم‌اکنون استان تهران را فراگرفته کاهش یافته و در روز دوشنبه بارش‌های پراکنده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه برای روز سه‌شنبه نیز بارش‌ها پراکنده خواهد بود و بتدریج بارش‌ها قطع می‌شود خاطرنشان کرد: در عین حال انتظار داریم حداقل دمای تهران که هم اکنون 7 درجه سانتیگراد بالای صفر است تا روز چهارشنبه سه درجه سردتر شده و به حدود 4 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران به میزان بارش‌ها در سطح استان تهران در سه روز گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش به ترتیب در این مدت در آبعلی با 100 میلیمتر، دماوند 89 ، شمیران 88، ژئوفیزیک 87، مهرآباد 71 ، چیتگر 67، اوشان تپه 66، شهریار 55 ، فیروزکوه 41 و ورامین و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) 19 میلیمتر گزارش شده است.

سازمان هواشناسی کشور نیز در اطلاعیه ویژه‌ای اعلام کرد: سامانه بارشی روی کشور در روزهای پیش سبب ریزش بارش‌های شدید و مناسبی در نیمه شمالی شد که می‌توان به بارش‌های تجمعی سه روزه چند مرکز استان شامل رشت 97 میلیمتر، مهرآباد 71 میلیمتر ، قزوین 57 میلیمتر، کرج 56 میلیمتر و همدان 52 میلیمتر اشاره کرد. همچنین بیشترین بارش تجمعی سه روزه در بندرانزلی به مقدار 247 میلیمتر ثبت شده است.

 این سامانه در 24 ساعت آینده در مناطق شمال‌غرب، غرب، شمال ، شمال‌شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد که بیشترین فعالیت این سامانه بصورت بارش باران و برف گاهی با وزش باد و رعد و برق خواهد بود.

 از روز یکشنبه فعالیت سامانه بتدریج کاهش می‌یابد و بارش در استانهای واقع در نوار شمالی و مناطق غربی زاگرس به صورت متناوب ادامه می‌یابد. در روز دوشنبه بارش پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

 شایان ذکر است که با عبور این سامانه از مناطق مختلف، دمای کمیته هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد. این کاهش دما در صبح سه‌شنبه محسوس‌تر است.

کد خبر 149722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز