همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برگزاری همایشی در رابطه با بیداری اسلامی در جهان اسلام تصریح کرد: این همایش اثرات شگرفی بر حجاجی که از اقصی نقاط جهان اسلام در آن شرکت داشتند، گذاشت.

قاضی عسگر

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در پاسخ به این که امسال در حوزه بیداری اسلامی چه اقداماتی انجام شده است، اظهار کرد: همایشی با این رویکرد در ایام حج برگزار شد که استقبال مطلوبی نیز از آن به عمل آمد.

وی با بیان این که شعار سازمان حج و زیارت در حج، وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی بود، افزود: در این راستا با مردم دیگر کشورها که به حج مشرف شده بودند ارتباط داشتیم و آنان در این رابطه سؤالاتی را مطرح می‌کردند که این موضوع نشان‌دهنده ثمربخشی برگزاری این همایش‌ بود.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنانش اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در همایش، انسان‌های فرهیخته‌ای از جهان اسلام بودند و به طور محسوس می‌توانستیم مشاهده کنیم که این موضوع اثر شگرفی در جهان اسلام به جای گذاشته است.

وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: این موضوع در آینده نویدبخش افق‌های روشن است که با درک بهتر و آگاهی بیشتر با مردم کشورهای اسلامی روبرو شویم و بیداری اسلامی در دیگر کشورها نیز به نتایج مثبتی دست پیدا کند.

 

کد خبر 151987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز