همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: مراسم حج تمتع در سال جاری نشان داد که بیداری اسلامی تاثیر عمیقی در جهان اسلام دارد.

حج

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در بازگشت از سفر حج، با بیان اینکه مراسم حج امسال باشکوه تر و مطلوب تر برگزار شد، افزود: قبل از اعزام زائران به حرمین شریفین فضایی به وجود آمده بود که احساس می‌شد بعضی به دنبال ایجاد فتنه هستند و اینگونه تشویق می‌کردند که در حج امسال ممکن است،حوادثی رخ دهد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی افزود: خوشبختانه با توجه به شعور بالای سیاسی و درک دینی مردم، برنامه‌ها و مراسم حج امسال با همکاری کشور میزبان، بسیار مطلوب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: مراسم مختلف برای حجاج از جمله دعای کمیل، دعای عرفه، جلسات انس و معرفت بسیار باشکوه بود.

وی گفت: مراسم دعای کمیل هم با حضور گسترده زائران برگزار شد.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: مراسم دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان با توجه به تغییراتی که در برنامه ها داده شده بود، از گذشته باشکوهتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: خوشبختانه همایش‌های ما با استقبال گسترده زائران دیگر کشورها روبرو شده بود و در همایش اهل بیت(ع) نزدیک به 1500 نفر در سالن اجتماعات بعثه حضور داشتند.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود در جهان اسلام و بحث بیداری‌های اسلامی‌، آنچه که در همایش‌های مسیر رفتن به حرم در مکه و مدینه دیده می‌شد، تاثیر عمیق این بیداری اسلامی در جهان اسلام بود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی افزود: مذاکرات ما با دیگر زائران کشورها نشان می‌داد که همه معتقدند این بیداری از برکت انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های بسیار ارزشمند و موثر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تاثیرشگرفی در جهان اسلام گذاشته است.

وی گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم که در آینده نزدیک شاهد تحولات بهتری در جهان اسلام باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود‌: با توجه به برنامه‌های فرهنگی کاروان‌ها‌، زائران ایرانی توجه خاصی به خواندن قرآن‌، تفسیر آن داشتند که نشان می‌داد که فعالیت‌های فرهنگی قبل از موسم حج به خوبی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: توجه به بحث وحدت امت اسلامی و رعایت مسائل اسلامی و شئونات دینی کاملا میان زائران ایرانی مشهود بود.

وی گفت: گرچه برخی مشکلات را هم طبیعتا در مسائل اجرایی شاهد بودیم اما نسبت به سال گذشته بسیار کم بود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: از کشور میزبان هم تشکر می کنیم، همکاری آنها به ویژه در برگزاری مراسم دعاهای کمیل و برائت از مشرکان خوب بود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: از آن دسته از زائرانی که در روزهای اول بازگشت کالاهایشان دیر به آنها رسید و تاخیرهایی در پرواز به وجود آمد، عذرخواهی می‌کنم، اگرچه این موضوع به ما ارتباطی ندارد.

وی گفت: با تلاش‌های که صورت گرفته است امیدواریم این مشکلات بزودی برطرف و طول زمان بازگشت از سفر نیز کمتر شود.
هنگام بازگشت حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به فرودگاه مهرآباد حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور داشت.

کد خبر 151400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز