گروه اجتماعی: با اینکه پیش‌تر اعلام شده بود قرعه کشی عمره مفرده تا پایان آذر ماه انجام خواهد شد رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده قرعه‌کشی متقاضیان اعزام به عمره مفرده 3 تا 4 روز آینده انجام می‌شود اما مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از قرعه‌کشی عمره مفرده در نیمه دوم دی ماه خبر داد.

علی لیالی رئیس این سازمان از همه دستگاه‌های ناظر و خبرنگاران دعوت کرد در مراسم رسمی قرعه‌کشی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون ضوابط قرعه‌کشی در حال تدوین است گفت: به‌دلیل اینکه ما باید با دستگاه‌های دولتی ناظر مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای‌عالی حج مشورت کنیم در حال حاضر مشغول رایزنی با آنها هستیم.

وی درباره شمار پذیرفته‌شدگان در قرعه‌کشی عمره نیز گفت: هنوز در این‌باره تصمیم مشخصی گرفته نشده و در حال مشورت هستیم.

لیالی افزود: در این مراسم اعلام خواهد شد افرادی که انتخاب نشدند باید سپرده شان را از بانک پس بگیرند یا منتظر بمانند.

در همین حال علی‌اکبر غیرتی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی‌های لازم و تهیه نرم‌افزارهای مربوطه، تطبیق اطلاعات سپرده‌گذاران از لحاظ صحیح بودن اطلاعات و تکراری نبودن سپرده‌گذاری در 2 بانک عامل ثبت‌نام، قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌های اعزام در نیمه دوم دی ماه سال‌جاری انجام می‌شود.
در ثبت نام‌های جدید عمره مفرده که امسال از شهریور تا مهر ماه انجام شد 6 میلیون و 700 هزار نفرثبت نام کردند که از طریق قرعه‌کشی 2 میلیون و 400 هزار نفر در اولویت اعزام از سال93 قرار خواهند گرفت.

کد خبر 154571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز