گروه اقتصادی: رئیس‌کل بیمه مرکزی با انتقاد از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران از برداشته شدن سقف استفاده از بیمه عمر خبر داد و گفت

insurance

در آخرین جلسه شورای‌عالی بیمه سقف بیمه‌های زندگی که پیش از این تا 75 سال منظور شده بود برداشته شد و مردم می‌توانند با فراغت بیشتری اقدام به خرید این بیمه‌نامه کنند.به گزارش همشهری، سیدمحمد کریمی در یک نشست خبری افزود: این مسئله باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند از مزایای بیمه عمر بهره مند شوند. وی با بیان اینکه در سال‌جاری خواستار توسعه بیمه‌های اعتباری، زندگی و کشاورزی هستیم، گفت: سرانه ملی بیمه برای هر نفر حدود 70 دلار است درحالی‌که این رقم در میانگین دنیا 608 دلار است. به گفته کریمی ضریب نفوذ بیمه در شرایط فعلی 1.5درصد است درحالی‌که در دنیا این رقم7.5درصد و در کشورهای پیشرفته تا 12 درصد نیز می‌رسد.

او با تایید اینکه در میان این آمار وضعیت بیمه‌های زندگی و سلامت نیز وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: میانگین بیمه‌های زندگی در ایران حدود 5 درصد است درحالی‌که در دنیا و در کشورهای پیشرفته این رقم به 70 درصد نیز افزایش پیدا می‌کند که یکی از عوامل رکود این بیمه را باید در تمایل مردم به خرید بیمه‌های عمر بعد از فوت دانست.رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ‌مجوز فعالیت شرکت‌های جدید به کسانی داده می‌شود که خواستار فعالیت در بیمه‌های اعتباری، کشاورزی و زندگی هستند، افزود: بیمه‌های اعتباری اگرچه در چند سال گذشته با رشد مطلوبی مواجه شده بودند اما در حال حاضر با رکود غیرقابل توجهی روبه‌رو هستند که بیمه مرکزی درصدد تقویت آنهاست تا با سازوکارهایی مناسب حمایت‌های مطلوبی را از مشاغل خرد و کلان و سرمایه‌گذاری خارجی انجام دهد. وی در ادامه این نشست از امکان خرید بیمه‌های مستمری برای بازنشستگان خبر داد و گفت: در جلسه شورای‌عالی بیمه علاوه بر حذف سقف سنی خرید بیمه‌های زندگی تصمیماتی نیز درخصوص دریافت بیمه مستمری برای بازنشستگان صورت گرفت، به این صورت که بازنشستگان می‌توانند با پرداخت مبالغ اضافه‌ای این بیمه‌‌نامه را از شرکت‌های بیمه خریداری کنند.

کریمی از در دستور کار بودن بیمه‌های زندگی در شورای‌عالی بیمه خبر داد و گفت: بخشی از آیین‌نامه این بیمه‌های جدید نیز به تصویب رسیده است و امید می‌رود با اتمام بررسی آیین‌نامه در آذرماه این نوع بیمه‌ها از دی‌ماه برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ شود. وی با اشاره به بیمه‌های اعتباری گفت: این نوع بیمه برای حمایت از سرمایه‌های خرد، کلان، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران و سرمایه‌گذاری ایرانیان در خارج از کشور شکل گرفته است.

اجبار به پذیرش ‌یک بیمه خاص ممنوع است

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با هشدار نسبت به خودروسازان متخلف در زمینه تعیین تکلیف نوع بیمه برای خریداران اظهار داشت: هماهنگی‌هایی برای برخورد با خودروسازان متخلف و شرکت‌هایی که خریدار را مجبور به پذیرش یک بیمه خاص می‌کنند، انجام شده است که براساس آن هیچ خودروسازی نمی‌تواند خریدار را وادار به بیمه نوع خاصی کند. رئیس‌کل بیمه مرکزی تاکید کرد: برخورد با خودروسازان متخلف برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است. کریمی با اشاره به امکان فروش بیمه‌نامه‌های قسطی توسط شرکت‌های بیمه‌گر گفت: نمی‌توان شرکت‌ها را به فروش بیمه‌نامه‌های قسطی به مشتریان مجبور کرد. وی با اشاره به بیمه موتورسیکلت‌داران گفت: هم‌اکنون دارندگان موتورسیکلت می‌توانند با پرداخت 25 درصد مبلغ بیمه‌نامه و دریافت 20 درصد تخفیف و همچنین پرداخت مابقی اقساط در 4 قسط از طریق شرکت بیمه ایران بیمه‌نامه موتورسیکلت دریافت کنند. قیمت بیمه‌نامه‌های یاد شده حداکثر 100 هزار تومان است.

کد خبر 151918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز