همشهری آنلاین: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به اینکه صندوقهای بیمه‌ای فقط 2 تا 3 درصد هزینه‌های دندانپزشکی را پرداخت می‌کنند بنابراین لازم است این صندوق‌ها نسبت به تحت پوشش قراردادن خدمات دندانپزشکی بازنگری داشته باشند.

دندانپزشک

به گزارش مهر، دکتر شهاب الدین صدر در سومین همایش دندانپزشکی سراسر کشور افزود: در شرایط فعلی 90 درصد از هزینه های سلامت در حوزه دهان و دندان توسط مردم پرداخت می‌شود  که این وضعیت غیر قابل قبول است و این موضوع فشار عظیمی را در بخش پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان به مردم وارد کرده است.

 وی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی جزء سومین گروه های درمانی پرهزینه در کشور است، تاکید کرد: پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی بیمه‌ها الزامی است چرا که باید هزینه‌های درمانی تحمیل شده بر مردم به کمتر از 30 درصد برسد.

 رئیس سازمان نظام پزشکی کشوراظهار داشت: بیمه‌ها می‌توانند خدمات مربوط به حوزه پیشگیری و غربالگری دهان و دندان را تحت پوشش قرار دهند و با این کار 50 درصد از بار هزینه‌ها از دوش مردم برداشته می‌شود .

 صدر گفت: انجام این کار ضروری است و لازم است به این حوزه از نظر تخصیص اعتبارات توجه بیشتری شود.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی بیش از 30 درصد افزایش یافته است، افزود: قیمت برخی مواد مانند آمالگام و کامپوزیت دو برابر شده است در حالی که تعرفه‌های در نظر گرفته شده برای دندانپزشکان تناسبی با افزایش هزینه‌ها ندارد.

 وی تاکید کرد: در شرایط فعلی 25 هزار دندانپزشک در کشور وجود دارد اما توزیع این نیروها برای ارائه خدمات مختلف در کشور به درستی صورت نگرفته است به طوریکه در حال حاضر به ازای هر سه هزار نفر یک دندانپزشک فعالیت می‌کند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درمورد آخرین مهلت تمدید پروانه‌های پزشکی نیز گفت: 30 آذر ماه جاری آخرین مهلت تمدید پروانه‌های پزشکی خواهد بود و اول دی ماه امسال نیز همه پروانه‌های پزشکی از درجه اعتبار خارج خواهد شد.

کد خبر 153832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز