براساس تفاهمنامه پنج‌جانبه امضا‌شده میان آموزش و پرورش و 4 دستگاه دیگر، بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته در طول دی‌‌ماه امسال اجرا می‌شود.

بازنشستگی

همچنین از این پس برای استفاده از خدمات بیمه‌ طلایی به جای بُرش کارت، از «کارت هوشمند» استفاده می‌شود. با امضای تفاهمنامه‌ای میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه مرکزی، شرکت بیمه ایران و صندوق بازنشستگی کشوری، 650 هزار فرهنگی بازنشسته به همراه خانواده و افراد تحت تکفّل خود (در مجموع یک میلیون و 300 هزار نفر) تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان (بیمه طلایی) قرار می‌گیرند.

بر این اساس، بیمه‌شدگان بازنشسته نیز مانند فرهنگیان شاغل، امکان استفاده از خدمات بیمه طلایی را در زمینه‌های ویزیت پزشک، دارو، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، خدمات بیمارستانی و اعمال جراحی به‌صورت «بدون سقف» و براساس تعرفه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت خواهند داشت. همچنین براساس تفاهمنامه دیگری که در این جلسه برای مدت 2 سال به امضای وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه ایران رسید، از این پس به فرهنگیان شاغل و بازنشسته برای استفاده از خدمات بیمه طلایی به‌جای بُرش کارت، کارت هوشمند ارائه می‌شود.

نرخ حق بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته حدود 17 هزار تومان خواهد بود اما سهم پرداختی توسط شخص بیمه‌شده و جزئیات آن اعلام می‌شود. در این مراسم، همچنین اعلام شد که بازنشستگان سایر دستگاه‌ها نیز براساس تفاهمنامه‌ای که امضا شده‌ است، در آینده مانند فرهنگیان بازنشسته تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند.

کد خبر 153436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز