همشهری آنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت‌های بیمه برای صدور الحاقیه بیمه نامه های دارای اعتبار نباید هیچ وجهی دریافت کنند.

سید محمد کریمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد کریمی با اشاره به گزارش‌های دریافت شده مبنی براینکه برخی نمایندگی های شرکتهای بیمه برای صدور الحاقیه درخواست وجه کرده اند، گفت: براساس توافقات انجام شده هیچ شرکت بیمه ای یا نمایندگی های آنان حق ندارند برای صدور الحاقیه و دادن پوشش کامل بیمه ای بیمه نامه های معتبر، وجهی از دارندگان بیمه نامه شخص ثالث مطالبه کنند.

وی این کار را غیر قانونی دانست و افزود: چنانچه هموطنان با چنین مواردی روبر شدند آن را به شماره 22050001 تا 22050004 اطلاع دهند تا بازرسان بیمه مرکزی ان را پیگیری کنند و در شورایعالی بیمه به آن رسیدگی شود .

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر چه نرخ دیه افزایش یافته و از اول آبانماه برای ماههای غیر حرام 67.5 میلیون تومان و برای ماههای حرام 90 میلیون تومان تعیین شده است اما بر اساس توافقات انجام شده با شرکتهای بیمه ، قرار شد آنان برای دارندگان بیمه نامه های معتبر تا پایان سال تخفیف قایل شوند و بدون دریافت وجه اضافی پوشش کامل بیمه ای بدهند.

وی با تاکید بر اینکه دارندگان بیمه نامه برای دریافت الحاقیه عجله و به شرکتهای بیمه مراجعه نکنند، افزود: الحاقیه بیمه نامه ها به نشانی پستی دارندگان آن ارسال می شود و مشکلی هم در صورت نداشتن الحاقیه در این مدت برای آنان پیش نخواهد آمد زیرا شرکتهای بیمه به پوشش کامل در صورت وقوع هر گونه حادثه متعهد شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه نرخ دیه را هر سال قوه قضائیه تعیین و اعلام می کند، اظهارداشت: از رئیس محترم قوه قضائیه خواسته ایم نرخ دیه برای سال آینده را تا اسفند ماه تعیین کنند تا شرکتهای بیمه پیش از فرا رسیدن سال جدید فرصت صدور الحاقیه ها را داشته باشند .

وی درباره نرخ خرید بیمه نامه های جدید گفت: چنانچه اعتبار بیمه نامه شخص ثالث هموطنان ازاول آبانماه به بعد پایان یافته باشد بیمه نامه جدید با نرخ دیه جدید به آنان فروخته می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: چنانچه نرخ دیه برای سال آینده نیز افزایش یابد، متناسب با میزان افزایش پس از دریافت وجهی که اعلام می شود الحاقیه صادر خواهد شد.

کد خبر 149576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز