همشهری‌آنلاین: دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره برند در گردشگری گفت: گردشگری ایران تنها در سایه برندسازی، جهانی می‌شود که طی کردن این مسیر نیز بدون نقش آفرینی راهبردی رسانه ها امکانپذیر نیست.

محمد علی مشکیان

به گزارش فارس، محمد علی مشکیان گفت: جشنواره و سمینار برند در صنعت گردشگری ایران که توسط سازمان جهانی جهانگردی (unwto) تأیید شده و در تقویم رویدادهای بین المللی این سازمان نیز قرار گرفته است ، با هدف ارائه راهبرد‌ها و راهکارهای ساخت برند در صنعت گردشگری و معرفی برند‌های مطرح گردشگری کشور، توسط هفته نامه تعطیلات نو و دبیرخانه دائمی جشنواره، با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حضور علمی دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشکده گردشگری و هتلداری بارسلون (CETT) ، دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ژاپن (APU) ، دانشگاه UIB اسپانیا و انجمن های علمی، تخصصی و صنفی دوم و سوم آذر ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کشور برگزار خواهد شد.

کلیک کنید

وی با تأکید بر این نکته که گردشگری، صادرات نامرئی کشور است، اضافه کرد: اجزای صنعت گردشگری، کالا و خدماتی هستند که در دنیای پیشرفته‌ امروز، بدون داشتن نام تجاری و برند مشخص، امکان رقابت با دیگر کشورها را نخواهند نخواهد داشت.

دبیر شورای راهبردی رسانه‌های میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین به نقش استراتژیک رسانه‌ها در برند‌ سازی گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم تلاش بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های گردشگری و حتی بسیاری از کشور‌ها در کسب سهم بیشتری از بازار توریسم جهانی با استفاده از روش هایی چون شرکت در نمایشگاه های گردشگری، چاپ پوستر و بروشور و روش‌های تبلیغاتی دیگر‌، باید به یاد داشت که این تلاش‌ها اگر خارج از چارچوب کمپین های برند سازی و بدون تعریف نقش اصلی برای رسانه‌ها باشد‌، مؤثر واقع نخواهد شد.

مشکیان تصریح کرد: با توجه به هدف گیری سازمان جهانی گردشگری در سال 2020 مبنی بر گردش مالی 6/1 تریلیون دلاری این صنعت‌، به نظر می‌آید که برای ارتقاء صنعت گردشگری ایران‌، اولین اقدام ضروری طراحی برند گردشگری کشور در کنار آسیب شناسی این صنعت و تدوین کمپین هدفمند تبلیغاتی برای ارتقاء جایگاه گردشگری کشور و جذب گردشگران بیشتر برای دیدار از ایران است .

این کارشناس حوزه گردشگری و رسانه بر ضرورت تطابق برند ملی گردشگری با سند چشم‌انداز 20 ساله‌ کشور تأکید کرد و گفت : برای ماندگاری هرچه بیشتر برند گردشگری ایران باید به همه سند‌های فرادستی و سند چشم‌انداز توجه کافی به عمل آید.

وی از برگزاری نشست های فنی و تخصصی در این سمینار برای بررسی ابعاد چگونگی تهیه‌ برند گردشگری خبر داد و اظهار داشت : بدون شک مطالعات و برایند برند ملی گردشگری ایران بایستی برآیندی از واقعیت ‌های امروز ایران ، میراث فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جذابیت‌های گردشگری آن باشد.

کد خبر 151537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز