همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور اختلاس رخ داده در کشور را ناشی از ضعف نظارت ها دانست و گفت: ما هم که نظارت کردیم متاسفانه متولیان امر کمتر ترتیب اثر دادند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی لرستان در خصوص اموال دولتی که در سالجاری به بیت‌المال برگشت داده شده است، گفت: آماری که ما در این زمینه داریم آمار ریز نیست چرا که وقتی پرونده تشکیل می دهیم باید بفرستیم دادگستری و بعد اعلام نهایی کنیم.

 وی ادامه داد: با این حال شورای حفظ بیت‌المال پرونده های زیادی از جمله زمین های تجاوز شده، اموال دولتی، معوقات بانکی، مالیات‌های معوق مانده، موارد سود عوارض بازرگانی در مرزها و ... را مورد بررسی قرار داده است.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه پرونده‌های زیادی در این شورا مورد رسیدگی قرار گرفته است، یادآور شد: همچنین حجم پرونده هایی که امسال خود سازمان بازرسی در این زمینه پیگیری کرده قابل توجه است.

 وی بدون اشاره به تعداد این پرونده‌ها، حجم این پرونده‌ها را گسترده و متنوع دانست و بیان داشت: این پرونده‌ها در ابعاد مختلف بوده که نه تنها توسط سازمان بازرسی بلکه توسط دیگر دستگاه‌های عضو شورای حفظ بیت‌المال مورد بررسی قرار گرفته است.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین پیرامون اختلاس اخیر در نظام بانکی نیز گفت: متاسفانه نظارت‌ها در این بخش ضعیف است و اصلا نظارت‌پذیری کم است.

 حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه هر کجا می‌رویم ابتدا نظارت‌پذیری را آموزش می‌دهیم، عنوان کرد: آنچه الان متاسفانه در پرونده اختلاس بانکی دیدیم مشکل کمبود نظارت چه نظارت برون سازمانی و چه درون سازمانی بود.

 وی تصریح کرد: ما هم که در این زمینه نظارت کردیم کمتر ترتیب اثر دادند و کمتر توجه کردند و متاسفانه بلای این بی‌توجهی گریبانگیر خود نظام بانکی هم شد.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اختلاس اخیر بانکی به عنوان یک زنگ خطر و یک هشدار جدی برای همه و به خصوص نظام اقتصادی و بانکی یاد کرد و گفت: این اختلاس زنگ خطری بود که از این پس نظام بانکی و اقتصادی بخشنامه‌ها و دستور‌العملها و بازرسی‌ها و نظارت‌ها را سرسری نگیرند و وقتی هشدار داده می شود توجه کنند.

 حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر اینکه ما کار سالم، با کیفیت و خوب می‌خواهیم، یادآور شد: اگر کار خوب و با کیفیت بود تکرارش خوب است وگرنه کار ضعیف و ناقص انبوه و تکرارش بیشتر ضرر دارد.

کد خبر 151282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز