گروه اجتماعی: معاون ستاد دیه کشور گفت: درصورت موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان دیه، مهریه، چک و نفقه پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها محمدعلی ستاری افزود : در حال حاضر ۱۲هزار نفر در کل کشور به دلیل بدهکاری  زندانی هستند که از این تعداد 8‌هزارو ۵۰۰نفر زندانیان دیه و مابقی زندانیانی هستند که بر اثر عدم توانایی در پرداخت چک، نفقه و مهریه به‌زندان افتاده‌اند.

وی ادامه داد: کل بدهی این زندانیان 2 هزارو ۵۰۰میلیارد ریال است که ستاد دیه در تلاش برای آزادسازی این زندانیان پیشنهاد پرداخت این مبلغ را به همراه نامه‌ای به رئیس جمهوری تقدیم کرده‌است.

ستاری با اشاره به‌اینکه براساس بررسی‌های انجام شده دولت سالانه هزینه‌های گزافی را برای نگهداری زندانیان پرداخت می‌کند تصریح کرد: براین اساس روزانه ۵۰هزار ریال هزینه خوراک و۵۰هزار ریال هزینه‌های اداری این افراد است.

وی ادامه داد: با این حساب هر زندانی روزانه یکصد هزار ریال هزینه برای دولت دارد.  براساس‌ این آمار دولت برای نگهداری این تعداد زندانی سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌کند درحالی که زندانی بودن این افراد مشکلات فراوانی را برای خانواده و فرزندان شان به بار می‌آورد و در برخی موارد لطمات و صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

کد خبر 15116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز