دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری"جم"در کشور کویت میزبان آثاری از فریده لاشایی، پرویز تناولی ،شیرین فخیم، ایمان راد، فریدون آو، فرهاد مشیری،نرگس هاشمی و شهرزاد چنگلوایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، گالری جم زیر نظر بنیاد فرهنگی جم فعالیت خود را با نمایشگاه "چگونه یاد گرفتم که نترسم و عاشق هنر اگزوتیک باشم" آغاز می‌کند.

این نهاد به کوشش شاهزاده لولو الصباح در معرفی فرهنگ خاورمیانه شکل گرفته است.

در این مجموعه که با محوریت به کارگیری حروف عربی ـ فارسی گردآوری شده، آثاری از امیرا بهبهانی و فرید ابدل از کویت،سوسن هفونا از مصر، احمد ماطر از سعودی، حسن حجاج از مراکش، کاتیا طرابولسی از لبنان و شزاد داوود از انگلیس در کنار آثار هنرمندان ایرانی ارائه شده است.

ویدئو نقاشی فریده لاشایی ،مجسمه‌هایی از پرویز تناولی و شیرین فخیم، آثاری از ایمان راد، فریدون آو، فرهاد مشیری، نرگس هاشمی و شهرزاد چنگلوایی از ایران در این مجموعه به نمایش در می‌آید.

علی بختیاری ـ نمایشگاه‌گردان ـ این مجموعه معتقد است: "طی این سالها جریان روشنفکری عجیبی به راه افتاده که اگزوتیسم را به شدت نقد می‌کند،در حالی که امر اگزوتیک کاملا نسبی و وابسته به تجربه شخصی است، لذا با این نمایش سعی دارم به مخاطب بگویم که نباید تازگی این آثار را با صفت اگزوتیک نکوهش کرد".

این رخداد فرهنگی 29 آبان‌ماه در کویت آغاز به کار می‌کند و تا 16 آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 151132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز