همشهری آنلاین: روزنامه مصری روز الیوسف نوشت که کاخ ریاست جمهوری مصر واقع در منطقه مصر جدید از تجهیزات جاسوسی و شنود آمریکا پاکسازی می شود.

پاکسازی کاخ ریاست جمهوری مصر از تجهیزات جاسوسی آمریکا

به گزارش ایرنا ، روزنامه تونسی الشروق روز جمعه به نقل از روز الیوسف افزود:جمال عبدالعزیز و  ذکریا عزمی به دستور مستقیم سوزان ثابت زن حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر این تجهیزات را نصب کرده بودند.

این تجهیزات برای زیرنظر داشتن تحرکات مبارک و شنود مکالمات و گفت وگوهای وی نصب شده بودند.

روز الیوسف خاطرنشان کرده است: سازمان های مسئول قرار است ضمن تجدید نظر در مراقبت های امنیتی،کاخ ریاست جمهوری مصر را تابرگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری پاکسازی کنند تا آماده استقبال از رییس جمهور منتخب مردم شود.

این روزنامه تصریح کرد: در این چارچوب قرار شده است دستگاه تهویه کاخ ریاست جمهوری مصر که از آمریکا وارد شده است، تعویض شود.

روز الیوسف به کشف چندین تجهیزات جاسوسی و شنود در کاخ ریاست جمهوری مصر در دوران دیکتاتوری مبارک اشاره کرد و نوشت: مقرر شده است که از هرگونه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی از جمله تلفن، کامپیوتر، بیسیم و تلویزیون ساخت آمریکا در کاخ ریاست جمهوری مصر استفاده نشود.

این ترس همچنان در مصر وجود دارد که آمریکایی‌ها برای شنود مکالمات و زیر نظر گرفتن تحرکات رییس جمهور آینده مصر به اقدامات غیرقانونی و مداخله جویانه خود با نصب دستگاه های جاسوسی و شنود ادامه دهند.

کد خبر 150835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز