همشهری‌آنلاین: رایزنی برای ورود هواپیمایی قطر به ایران هر روز قوت می گیرد اما شرکت‌های هواپیمایی داخلی با نامه‌نگاری با وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم حضور این هواپیمایی در ایران شدند.

qatar airline

با تشدید تنش‌ها میان شرکت‌های هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای ورود هواپیمایی قطر به ایران، انجمن شرکت‌های هواپیمایی چندین نامه به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد و درباره عواقب ورود این شرکت هواپیمایی به ایران هشدار داد.

این نامه‌ها تنها پیرامون حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبود و مسایلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت‌ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با مهر درباره جزئیات نامه ایرلاین‌ها به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  شرکت‌های هواپیمایی در قالب این نامه‌ها نگرانی خود را بابت حضور شرکت‌های هواپیمایی قطر به کشور اعلام کردند و جلساتی هم دراین باره میان مدیران ایرلاین‌ها با وزیر برگزار شد.

حمید غوابش با اشاره به مشکل تامین سوخت هواپیماها گفت: مشکل بزرگتر ایرلاین‌ها، ضرورت خرید نقدی سوخت با قیمت 400 تومان از دولت است که این موجب مشکلات بسیاری شده است.

گرچه وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اظهار نظر اعلام کرد که شرکت‌های ماهان، هما و آسمان که بیشتر جابجایی‌ها را انجام می‌دهند و در جلسه تفاهم با طرف قطری بوده‌اند، مخالفتی ندارند اما انجمن شرکت‌های هواپیمایی با رد این موضوع عنوان می‌کند که مدیران عامل این شرکت‌ها موافقتی با این طرح ندارند.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی در انتخاب ایرلاین‌ها گزینشی عمل می کند گفت: برخی از شرکت‌ها دولتی هستند و اجازه مخالفت با تصمیمات دولت را ندارند اما بنده از مدیران عامل ماهان و ایرایر سوال کردم و آنها گفتند که مخالفت خود را به وزیر هم اعلام کرده‌ایم.

سید عبدالرضا موسوی مشکل صنعت هواپیمایی را عدم حمایت دولت عنوان کرد و گفت: اگر دولت دلار را به نرخ تضمینی به ایرلاین‌ها بدهد بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد اما با وجود نامه نگاری‌های متعدد سازمان هواپیمایی کشوری، بانک مرکزی جوابی نداده است.

کد خبر 150768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز