همشهری آنلاین: علی اکبر آقایی مغانجویی با بیان اینکه واگذاری بخشی از پروازهای داخلی به هواپیماهای خارجی مصداق قانون کابوتاژ که همان ورود به قلمرو هوایی کشوری با پرچم و خدمه پروازی خارجی است و کمسیون با آن مخالفت خواهد کرد.

علی‌اکبر آقائی مغانجوقی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت گفت: موضوع واگذاری بخشی از پروازهای داخلی به هواپیمایی قطری تنها برای جبران کمبودها باید انجام گیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه ایرلاین‌های خارجی بدون هیچ محدودیتی وارد آسمان ایران شده و با پرچم و خدمه پروازی خود پروازهای داخلی کشورمان را انجام دهند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه برای کاهش فشار تحریم‌ها و نوسازی ناوگان اقدامات بهتری می‌توان انجام داد، گفت: اجاره هواپیماهای مدرن خطوط دیگر و یا خرید هواپیماهای جدید برای نوسازی ناوگان هوایی کشور فعالیت بسیار بهتری در قیاس با اجرای کابوتاژ و یا واگذاری پروازهای داخلی به شرکت‌های خارجی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: به طور حتم کمیسیون عمران مجلس در راستای حمایت از منافع و مصالح ملی با این اقدام وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری بخش از پروازهای داخلی به هواپیماهای قطری مخالفت خواهد کرد.

 

 

کد خبر 151033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز