همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزئیات ورود هواپیمایی قطر به کشورمان از افزایش تعداد پروازهای این شرکت هواپیمایی از 21 به 70 پرواز خبر داد.

علی نیکزاد درباره ورود هواپیمایی قطر به ایران و نارضایتی شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص اظهار داشت: هواپیماهای قطری در حال حاضر هم 21 پرواز در ایران انجام می‌دهند یعنی از دوحه به شهرهای مختلف ایران پرواز دارند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی قطر درخواست افزایش تعداد پروازهای دوحه به شهرهای مختلف ایران را داد که ما نیز این شرط  را تعیین کردیم که تعداد پروازهای قطری می‌تواند به 70 پرواز برسد درصورتی‌که بخشی از پروازهای داخلی را هم برعهده بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه هم اکنون 3500 پرواز داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی در کشور انجام می شود گفت: 70 پرواز تنها دو درصد از حجم کل پروازهای داخلی را شامل می‌شود.

نیکزاد افزود: ما این پیشنهاد را دادیم که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می‌آید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر هم ببرد و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد همچنین می‌توانند مسافران خارجی را هم به مقصد دوحه پوشش دهند.

وی با بیان اینکه ورود این شرکت هواپیمایی به نفع کشور است اظهار داشت: آنها سوخت را با قیمت بین‌اللملی از ما دریافت می‌کنند و اگر در هر فرودگاهی به زمین بشینند باید هزینه‌های آن را بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروط ایران برای هواپیمایی قطری گفت: به این شرکت اعلام کردیم که عمر هواپیماها نباید بیشتر از هفت سال باشد و ما نیز هر زمان که بخواهیم می‌توانیم این پروازها را کاهش دهیم.

نیکزاد افزود: بلیت‌های این شرکت از سوی هواپیمایی ماهان، نفت، آسمان و هما به فروش می‌رسد و این شرکت موظف است تمامی شئونات اسلامی و مقررات جمهوری اسلامی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها طوری مخالفت می‌کنند که انگار تاکنون هواپیمایی قطر در ایران پرواز نداشته است، گفت: هم اکنون این شرکت هواپیمایی 21 پرواز خارجی در ایران دارد و ما هم پس از درخواستشان برای افزایش تعداد پروازها اعلام کردیم که این امر مشروط به این است که در کنار پروازهای خارجی، پروازهای داخلی را هم انجام دهید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر کشورهای غربی اجازه بدهند، ورود هواپیمایی قطر به ایران به سود کشور است در غیر این‌صورت که همان 21 پرواز قبلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 150824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز