همشهری‌آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: خرید هواپیما از کشور قطر برای پرواز در آسمان کشور منتفی است.

علی نیکزاد پیش از ظهر جمعه در بازدید از پروژه‌های عمرانی استان اردبیل مطالبی را درباره وضعیت ناوگان هوایی و سفر به کربلا مطرح کرد که مهمترین آنها در زیر آمده است:

  • وزارت راه و شهرسازی از خرید هواپیما از شرکت هواپیمایی قطر ایرویز منصرف شده و هیچ هواپیمایی از کشور قطر خریداری نخواهد شد. {پیش از این تصمیم گرفته شده بود که وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین نیاز خطوط هواپیمایی کشور از شرکت هواپیمایی قطر ایرویز هواپیماهای بخرد و در این مورد مذاکراتی نیز انجام شده بود.}
  • هم اکنون 18 خط هوایی در کشور فعال است. از این تعداد تنها شرکت هواپیمایی هما متعلق به دولت است و بقیه شرکت‌های هواپیمایی متعلق بخش خصوصی است.
  • دولت طبق اصل 44 قانون اساسی و با هدف سهولت انجام خدمات و ارتقای شرکت هواپیمایی، هواپیمایی هما را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
  • حل مشکل تردد خودروهای زوار ایرانی به کربلا حل؛ از امروز زائران ایرانی کربلا بدون تعویض وسیله نقلیه در مرز دو کشور می‌توانند با اتوبوس‌های داخل به زیارت کربلا و نجف بروند.
  • نخستین اتوبوس ایرانی حامل زائران عتبات عالیات پنج شنبه از مرز مهران وارد خاک عراق شد و در آینده نزدیک کامیون‌های هر دو طرف نیز بدون ممنوعیت وارد خاک یکدیگر می‌شوند و لزومی به خالی کردن بار و تعویض کامیون‌ها نیست.
کد خبر 165028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز