سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از صدور قاطعانه رای کمیسیون ماده هفت درباره‌ی قطع و سوزاندن درختان باغ قلهک متعلق به سفارت انگلستان تقدیر کرد.

  به گزارش ایسنا، مهدی چمران در جریان چهارصد هفدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این‌که موضوع اقدام سفارت انگلیس در خصوص از بین‌رفتن درختان باغ قلهک از مدتی پیش مطرح بوده است، اظهار کرد: کمیسیون ماده هفت رای قاطعانه خود را در جلسه شهریور‌ماه در این خصوص صادر کرد و جریمه 500 میلیون تومانی برای این منظور در نظر گرفته شد.

 وی با اشاره به قطع و سوزاندن 310 درخت در باغ قلهک توسط سفارت انگلستان اظهار کرد: رای به موقع کمیسیون ماده هفت جای تقدیر دارد.

 به گفته‌ چمران رای کمیسیون ماده هفت امروز به قوه قضاییه رفته است و قوه قضاییه نیز باید در چارچوب قانون در خصوص اقدام کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: این‌گونه نیست که اگر ملکی متعلق به شخصی باشد، بتواند آزادانه هرکاری که می‌خواهد در آن انجام بدهد و فرقی نمی‌کند این ملک متعلق به یک سفارت یا یک پیرزن تنها باشد.

 به گفته وی، برابر قانون مصوب شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر فردی عامدانه نسبت به تخریب درختان باغات اقدام کند، آن باغ باید به نفع شهروندان مصادره شود.

 همچنین مرتضی طلایی ـ رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای شهر تهران از اقدام قاطعانه شهردار تهران در خصوص طرح شکایت در این رابطه تقدیر کرد و ادامه داد: علاوه بر این اقدامات پرسنل حوزه خدمات شهری برای حل مشکلات ناشی از بارش باران مطلوب بوده و جای تشکر دارد.

 به گفته‌ی وی، در ایام بارندگی حوزه‌ حمل و نقل شهرداری تهران نیز با تلاش زیادی خدمات عمومی را به شهروندان ارائه داد.

 چمران هم‌چنین سالروز شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی و نیز فرارسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش‌آموز را گرامی داشت.

 طلایی هم‌چنین استقبال از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را پرشورتر از سال‌های پیش خواند و تاکید کرد: به لحاظ حضور خبرنگاران و نیز استقبال شهروندان، وضعیت نمایشگاه سال جاری بهتر از سال‌های گذشته بود.

کد خبر 150083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز