گروه سیاسی: وزیر اطلاعات درباره ادعای اخیر آمریکا علیه ایران گفت:

وقتی با رویکرد اطلاعاتی، موضوع را بررسی کنید با چنان ضد‌ونقیض‌ها و ایرادهای بزرگی مواجه می‌شوید که نمی‌توانید باور کنید دولتی همچون آمریکا با آن همه ادعا به چنین فلاکتی افتاده که سناریویی تا این حد سخیف ساخته یا سناریوی مبتذل ساخته شده ازجانب دیگران را باور کرده باشد.بعد از آنکه صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات را مامور تنظیم کیفرخواستی درباره جنایات آمریکا علیه ایران و پیگیری قضایی این جنایات کرد، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم نیز در گفت‌وگویی، گوشه‌هایی از ضد‌ونقیض‌های موجود در این پرونده را شرح داد و افزود: من در فرصتی دیگر فاش خواهم کرد که آمریکایی‌ها بعضی از متقاضیان خودباخته پشت‌کرده به ملت را به چه خیانت‌هایی واداشته‌اند، آن هم نه فقط علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه حتی علیه بستگان بسیار نزدیکشان.

به گزارش ایسنا دیروز مصلحی در این باره گفت: در نخستین بررسی‌هایی که در وزارت اطلاعات در مورد این ادعا به عمل آمد، نخستین واکنش افسران اطلاعاتی وزارت، ابراز تعجب شدید درباره بلاهت متراکمی بود که در این سناریو موج می‌زند.وزیر اطلاعات درباره مدارک منتشر شده درباره شنودها اظهار کرد: اولاً آنچه ارائه کرده‌اند، شنود نیست بلکه براساس آنچه در دادخواست قاضی دادگاهی در نیویورک آمده، تماس تلفنی متهم پس از بازداشت است، آن هم از دفتر اف بی‌آی و تحت سیطره ماموران اف بی‌آی.وی افزود: طبق تصریح خودشان، متهم در چنین شرایطی با فردی تماس می‌گیرد، بدون ارائه هیچ‌گونه مستندی که مخاطب ادعایی کیست، کجاست و چکاره است؛ به این ترتیب است که مخاطب موهوم می‌شود یکی از فرماندهان سپاه قدس! و تماس متهم از درون بازداشتگاه اف‌بی‌آی می‌شود شنود! سپس کل این فرایند می‌شود سند.

مصلحی در ادامه از اعطای تابعیت آمریکایی به منصور ارباب سیار در 8 ماه گذشته پرده برداشت و گفت: از طرف دیگر ما می‌پرسیم و توجه همگان را به آن جلب می‌کنیم و آن اینکه «متهم مورد ادعا که طبق ادعای رسانه‌های غربی بیش از 20سال در آمریکا ساکن بوده، چرا نتوانسته بود تا 8 ماه پیش، از دولت آمریکا تابعیت دریافت کند؟ ثانیاً چرا فقط 8 ماه پس از دریافت تابعیت آمریکایی، وارد چنین توطئه‌ای می‌شود؟ آیا دریافت تابعیت که آرزوی متهم بوده، دریافت‌کننده را به طغیانگری می‌کشاند؟! ثالثاً سؤال می‌کنم که آیا واگذاری آن سناریو به متهم، مابازای دادن تابعیت نبوده است؟ وزیر اطلاعات افزود: خبر داریم مدتی پیش در یکی از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این تئوری مطرح و بحث شده است که برای حل مشکل آمریکا در عراق و افغانستان و برای تمام‌کردن کار سوریه، باید ایران را با موضوعات جدیدی درگیر و مشغول کنیم.

کد خبر 149059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز