چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان 11 کیلو طلا 2 مجرم سابقه دار بودند که در زندان با هم آشنا شده بودند.

حوادث

7 تیرماه سال‌جاری مرد طلافروشی به کلانتری 172 تهران رفت و خبر از سرقت 11 کیلو طلا توسط 2 سارق زورگیر داد. وی در بیان جزئیات گفت: ساعاتی قبل بعد از بستن مغازه مثل همیشه سوار قطار مترو شدم و پس از پیاده شدن در ایستگاه شهرری به سمت پارکینگ رفتم تا سوار خودروام شوم و به خانه بروم. در همین هنگام 2 مرد قوی هیکل به من حمله کردند و مرا به زمین کوبیدند. بعد از آن 11 کیلو طلایی که داخل کیفم بود را به سرقت بردند و فرار کردند. شاهدانی که این صحنه را دیدند به تعقیب 2 سارق خشن پرداختند اما آنها با چاقو شاهدان را تهدید کردند و سوار بر یک موتورسیکلت پا به فرار گذاشتند.
با شکایت این مرد، پرونده برای رسیدگی در اختیار قاضی هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی پایتخت قرار گرفت. به دستور او تیمی از ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی وارد عمل شده و بررسی‌های ویژه خود را برای شناسایی 2 سارق خطرناک آغاز کرد. با توجه به اینکه سارقان در کمین مرد طلافروش بودند، این فرضیه که آنها از قبل این مرد را زیرنظر داشته‌اند پیش روی پلیس قرار گرفت.

تیم تحقیق با این فرضیه به چهره نگاری از دزدان پرداخت و در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار و تحقیق از شاهدان، یکی از دزدان را که اسماعیل نام دارد و یک مجرم سابقه دار است، شناسایی کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد این مجرم 28 ساله پیش از این نیز 6 بار به اتهام سرقت، اخلال در نظم عمومی، معاونت در قتل و رابطه نامشروع دستگیر و راهی زندان شده و اما آخرین بار درحالی‌که به 8 سال زندان محکوم شده بود، توانسته با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شود. ماموران همچنین متوجه شدند که او از چند ماه قبل هم به اتهام شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی، تیراندازی، درگیری‌های مسلحانه و شرارت تحت تعقیب پلیس امنیت عمومی تهران قرار داشته است.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری متهم وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که اسماعیل در زندان با مرد 37 ساله‌ای به نام حسین آشنا شده و پس از آزادی از زندان با همدستی او اقدام به فعالیت‌های مجرمانه می‌کرد. ماموران که سارقان 11 کیلو طلا را شناسایی کرده بودند در بررسی‌های شبانه روزی مخفیگاه هر دوی آنها را در قرچک ورامین شناسایی کردند. بامداد 13 مهرماه جاری، هر دو متهم در 2 عملیات جداگانه دستگیر شده و در بازجویی‌ها به سرقت طلاها و دیگر فعالیت‌های مجرمانه اعتراف کردند. در این میان اسماعیل به ماموران گفت: بعد از شناسایی مرد طلافروش، هر روز به تعقیب او می‌پرداختم تا اینکه مطمئن شدم وی هر روز ماشینش را در پارکینگ متروی شهرری پارک می‌کند و با مترو به مغازه‌اش می‌رود. بعد از پایان کار نیز همه طلاها را داخل کیفش ریخته و از همان مسیر به خانه بر می‌گردد. وی افزود: روز حادثه با همدستی حسین که در زندان با هم آشنا شده و نقشه سرقت را کشیده بودیم به تعقیب مرد طلافروش پرداخته و با تهدید، 11 کیلو طلا را از او دزدیدیم و پا به فرار گذاشتیم.

سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به زورگیری و سرقت بیش از 11 کیلوطلا به چند فقره زورگیری دیگر با همین شگرد اعتراف کردند و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. 

 

کد خبر 148943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز