همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: به عربستان توصیه می‌کنیم جانب احتیاط را رعایت کند.

علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، صالحی در حاشیه جلسه پایش و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید، قرار است عربستان به اتفاق آمریکا شکایتی علیه ایران به شورای امنیت بدهند چه توصیه‌ای به عربستان دارید ؟ گفت: یقیناً مسئولان عربستانی می‌دانند سناریوی اخیر در جهت ایجاد شکاف و اختلاف میان کشورهای منطقه است.

وی گفت: من امیدوارم مسئولان عربستانی به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و با احتیاط بیشتری برخورد کنند.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول انقلاب نشان داده نظامی مبتنی بر اخلاق سیاسی، انسانی و نظام عقلانی است و همه تعاملات بین‌المللی خود را در چارچوب حکمت و عقلانیت انجام می‌دهد .

صالحی ادامه داد: هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران که خود از تروریسم آسیب دیده اقدامی مخل روابط بین‌المللی نکرده است.

وی گفت: وقتی می‌خواستند این سناریو را مطرح کنند من شاهد بودم که خیلی شتابزده بود و استحکام و استواری در استدلال نداشت و مشخص بود می‌خواستند چیزی را به خورد افکار عمومی بدهند و هیاهوی رسانه‌ای ایجاد کردند تا از آن بهره برداری کنند.

آقای صالحی افزود: آنان به اعتبار پیش بینی کارهای تبلیغاتی زمان هیتلر مبنی بر اینکه مشاور وی گفته بود «دروغی را که می‌گویی محکم و با صدای بلند بگو و تکرار کن به طوری که خودت هم آن دروغ را باور کنی» از این شیوه استفاده کرده‌اند اما چون پایه و اساسی ندارد و دروغ است به طور حتم آثار مخرب این حرکت دامان خودشان را خواهد گرفت.

وی گفت: ما با صبر و حوصله با این موضوع برخورد می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد هر مسئله‌ای را حتی اگر ساختگی باشد ولی افکار عمومی را مشوش کرده باشد بررسی کند.

آقای صالحی در ادامه افزود: از آمریکا اطلاعات مربوط به افراد دستگیر شده را خواستیم تا پیشینه آنها را شناسایی و موضوع را بررسی کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مسئول در برابر تعهدات بین‌المللی است البته از حقوق خودمان هم در چارچوب مقررات بین المللی دفاع می‌کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: در بحث هسته‌ای نشان دادیم همان طور که حقوقمان را پیگیر هستیم به تعهدات خود نیز عمل می‌کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از پیشتازترین کشورهاست و برگزاری اجلاس موفقیت آمیز مبارزه با تروریسم نیز بیان کننده این موضوع است.

آقای صالحی افزود: ما کشوری نیستیم که منافقانه عمل کنیم به این معنی که تروریست پرورش بدهیم و بعد پرچم مبارزه با تروریسم را به دست گیریم.

کد خبر 148703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز