همشهری آنلاین: ایران به منظور احیاء همکاری‌ها در گروه ۱۵ درصدد برگزاری دو نشست «مدیریت منابع آب» و همچنین نشست کار‌شناسان گروه ۱۵در خصوص «انرژیهای تجدید پذیر» می‌باشد و از هیچ کوششی برای پیشبرد اهداف گروه فرو گذار نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گروه ۱۵ قادر است نقش مهم‌تری در امور و صحنه بین‌الملل ایفا نماید، بنابراین لازم است روش‌ها و ابزار مناسب برای رسیدن به این ظرفیت‌ها مبتنی بر منافع گروه و اعضاء کشف و شناسائی شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی طی سخنانی در اجلاس وزرای گروه ۱۵در نیویورک با اعلام مطلب فوق گفت: اطمینان دارم که قابلیت‌ها در تک تک اعضای گروه ۱۵و در نتیجه ظرفیت‌های کل این گروه، آن‌را قادر می‌سازد که نقش مهم‌تری در امور بین‌الملل ایفا نماید.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطروحه در اجلاس سران گروه ۱۵ در تهران، اهمیت این گروه به ویژه در چارچوب همکاری جنوب - جنوب و همچنین گفتگوی شمال - جنوب را یاد آور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به وجود یک سوم جمعیت جهان در کشورهای گروه ۱۵، بر ضرورت همکاری میان کشورهای عضو در تکمیل توسعه یکدیگر و نیازهای اقتصادی متقابل از طریق تامین منابع در زمینه‌های مختلف به ویژه در کشاورزی، صنایع تولیدی زیر ساخت‌ها و خدمات در راستای حصول به اهداف گروه تاکید کرد.

صالحی همچنین بر ضرورت ارتقاء و افزایش سرمایه گذاری خارجی در گروه ۱۵ تاکید کرد.

وی با برشمردن برخی موانع بر سر راه اجرای پاره‌ای از پروژه‌های گروه۱۵ تصریح کرد: اعضای گروه باید در صدد رفع موانع باشند تا گروه به اعتباری که شایسته آن است، دست یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران به منظور احیاء همکاری‌ها در گروه ۱۵ درصدد برگزاری دو نشست «مدیریت منابع آب» و همچنین نشست کار‌شناسان گروه ۱۵در خصوص «انرژی‌های تجدید پذیر» می‌باشد و از هیچ کوششی در جهت پیشبرد اهداف گروه فرو گذار نخواهد کرد.

 

کد خبر 146670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز