یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: ‌ مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: اجرای دور دوم طرح سنجش عدالت تاکنون بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و پیش‌بینی می‌شود با اتمام مرحله جمع‌آوری داده‌ها نهایتا تا پایان دی ماه تحلیل نتایج به تفکیک محلات ارائه شود.

سلامت

طرح سنجش عدالت در سلامت در 6حیطه اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی، حاکمیتی، سلامت و تغذیه تهیه می‌شود که 70شاخص را دربر می‌گیرد. این نقشه در برگیرنده شاخص‌های سلامت براساس شواهد و پژوهش‌های علمی است و در اختیار تمام سازمان‌ها و نهادهای کشور قرار می‌گیرد تا این سازمان‌ها با توجه به آن، ماموریت‌های خود را برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرا کنند‌ محمدمهدی گلمکانی، ‌ به همشهری گفت: با توجه به پیشرفت اجرای دور دوم طرح سنجش عدالت و موفقیت آمیز بودن این مرحله، در برخی مناطق ورود داده‌ها به پایگاه اطلاعات مرکزی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این روند نهایتاً تا پایان دی ماه آنالیز و تحلیل نتایج به تفکیک 374 محله تهران ارائه شود. وی اضافه کرد: اجرای طرح سنجش عدالت با تکمیل اطلاعات هزار و 600 خانوار در منطقه 7 شهرداری تهران به اتمام رسیده و در برخی مناطق امور اجرایی از پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا 20 درصد پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی و توجیهی طرح سنجش عدالت از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شد و اجرای دور دوم این طرح از دهم مهرماه در سطح مناطق 22 گانه تهران کلید خورد. اطلاعات و داده‌های طرح سنجش در تمام حوزه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان عرصه اقتصاد و سلامت قلمداد شود. وی همچنین خبر داد: اداره کل سلامت شهرداری تهران در دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر به سبب ارائه مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین مباحث آموزشی کودکان و خدمات سلامت به خانواده‌ها حائز رتبه دوم رضایتمندی از سوی بازدیدکنندگان این جشنواره شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان و روانشناسان با محوریت روش‌های کاهش استرس کودکان، تقویت اعتماد به نفس در کودکان و ارتقای ارزش‌ها و باورهای دینی در کودکان، همچنین اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر مسابقه نقاشی و اجرای تئاتر آموزشی ازجمله برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران در این جشنواره بود. این اداره کل با راه‌اندازی خانه سلامت کودکان در ایام دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر در بوستان گفتگو خدماتی منسجم و هدفمند را به کودکان و خانواده‌ها ارائه کرد.

کد خبر 148625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز