همشهری‌آنلاین: ارکستربزرگ موسیقی معاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان 24 و 25 مهرماه برای نخستین بار در شیراز به روی صحنه می‌رود.

علی رادمان

 علی رادمان، آهنگساز و رهبر این ارکستر درباره برنامه اجرایی این کنسرت به همشهری‌آنلاین گفت: اجرای قطعاتی چون "افسانه شهر آیینه ها"، "مثنوی"،" سمینار رنگها"، "کتیبه"و کویر ، نتیجه ماهها کار مستمراست.

مدیر گروه موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز افزود: درمجموعه قطعات این کنسرت ، گونه های مختلفی از موسیقی وجود داشته و تنوع برخورد با مقوله ی چند صدایی به چشم می خورد .

این رهبرارکستر تصریح کرد: در برنامه مورد نظر رنگ آمیزی ارکستری،بر اساس توانایی های سازهای ایرانی و گروه کامل زهی و با توجه به روابط ملودیک در موسیقی ایرانی تصنیف شده‌اند.

وی با بیان این که این قطعات به صورت سُلو، آنسامبل، الکترونیک و ارکستر کامل نواخته و اجرا می شوند، ادامه داد: در این برنامه روزبه رحیمی, علی بهرامی فرد, سپهر لاجوردی و کاوه توکلی به تکنوازی می پردازند که جملگی از نوازندگان خوب ایران هستند و تاکنون با ارکسترها و آهنگسازان بسیار ایرانی در داخل و خارج از ایران نوخته‌اند.

وی  تاکید کرد: بخشی از این قطعات در جشنواره فجر گذشته نیز اجرا شد.

رادمان درپاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای شرکت در فستیوال‌های جهانی خارج از ایران و یا حتی اجرا در تهران و سایر شهرهای ایران دارید یا خیر ، گفت: ما درخواست های بسیاری ازاقصی نقاط ایران واز جمله تهران داشتیم اما اگر همواره اجرای هنر آکادمیک و اندیشه محور در مملکتمان تنها از طریق هزینه شخصی هنرمند تامین شود، وضعیت مطلوبی در پی نخواهد داشت.

مدیردانشکده موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت:من به آینده این ارکستر بسیار امیدوارم و تردید ندارم که این نوازندگان بااستعداد در دوشب اجرای خود مخاطبان را مجذوب خواهند کرد.

ارکستربزرگ موسیقی معاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان 24 و 25 مهرماه در تالار حافظ شیراز به اجرا میپردازد .

کد خبر 148377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز