براساس تفاهمنامه وزارت نیرو و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری، نیروهای شرکتی این وزارتخانه ساماندهی می‌شوند.

power ministry

براساس این تفاهمنامه فعالیت‌های تخصصی در قالب قرارداد کار معین و فعالیت‌های حجمی در قالب تعاونی ساماندهی خواهند شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، با آن دسته از نیروهای شرکتی که در حوزه فعالیت‌های اصلی و تخصصی و خدمات پشتیبانی و اداری (حجمی و غیرحجمی) در قالب وظایف اصلی و مشاغل خدمات پشتیبانی و اداری فعالیت می‌کنند و قبل از سال1387 مشغول به کار شده‌اند، به‌صورت قرارداد کار معین (مشخص)، انعقاد یا تمدید قرارداد می‌شود. همچنین این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه آن می‌توانند برای واگذاری فعالیت‌های حجمی، تمهیدات و حمایت‌ها و اقدام‌های لازم را برای تشکیل شرکت‌های تعاونی با موضوع مناسب، به عمل آورند.

شرکت‌های تعاونی موضوع این تفاهمنامه شرکت‌هایی هستند که سهامداران آن متشکل از افرادی است که در چارچوب قراردادهای شرکتی در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با مجموعه وزارت نیرو مشغول انجام وظیفه هستند، یا از محل اجرای برنامه‌های واگذاری تصدی‌ها از خدمت در مجموعه آن وزارت منتزع شده‌اند. این شرکت‌ها در قالب ضوابط و مقررات مربوط به قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اداره خواهند شد و ارتباطی با مجموعه وزارت نیرو نخواهند داشت.

کد خبر 148322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز