گروه اقتصادی: جلسه شورای‌عالی اشتغال دیروز در حالی برگزار شد که هیچ برنامه جدیدی به‌منظور دستیابی به هدف ایجاد 2.5میلیون شغل در سال‌جاری ارائه نشد.

employment

همچنین با وجود گذشت قریب به 200 روز از سال، براساس تصمیم این جلسه مقرر شد تا در نشست بعدی یک جمع‌بندی کلی از اوضاع سیستم بانکی برای تدوین دستورالعمل نحوه تامین منابع مورد نیاز پروژه2.5 میلیون نفری اشتغال در سال‌جاری ارائه شود.
به گزارش همشهری، به‌رغم اینکه گفته می‌شود تا‌کنون بانک‌ها به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عمل نکرده‌اند، معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در جلسه روز گذشته شورای‌عالی اشتغال عملکرد سیستم بانکی را مورد تقدیر و تشکر قرار داد. وی همچنین کاهش نرخ بیکاری در کشور نسبت به سال گذشته و موفقیت‌های دولت در ایجاد فرصت‌های شغلی را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و افزود:

آمارها حاکی از آن است که برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت به شکل مطلوبی در حال اجراست و این امر نویدبخش ایجاد2.5میلیون فرصت شغلی تا پایان سال‌جاری است. وی البته نگفت که استناد وی به کدام‌یک از آمارهای موجود است. از طرفی درحالی‌که پیش از این هادی مقدسی به خبرنگار ما گفته بود تا‌کنون ریالی از سوی بانک‌ها به‌منظور اشتغال‌زایی پرداخت نشده است، نماینده دولت در جلسه روز گذشته اعلام کرد که 20درصد از منابع برای ایجاد2.5 میلیون شغل اختصاص یافته است.

در همین باره جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، معتقد است که در حال حاضر با وجود رشد نقدینگی، عطش واحدهای تولیدی به نقدینگی افزایش یافته است. به گفته وی ادعای ایجاد2.5 میلیون شغل در سال‌جاری یادآور همان وعده 1.5میلیونی اشتغال‌زایی در سال گذشته است که برای آن مستندات قابل اتکایی ارائه نشد.

کد خبر 147331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز