مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: از ملت ایران و ائمه جماعت مساجد می‌خواهم بعد از نمازهایشان دعا کنند تا دولت پول مترو را پرداخت کند تا شاید بخشی از مشکلات برطرف شود.

به‌گزارش فارس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر پرداخت یارانه 95‌میلیارد تومانی مترو و اتوبوس از سوی محمودی معاون عمرانی استاندار تهران، موضوع پیگیری شد ولی مسئولان شهرداری تهران دریافت هرگونه اعتباری را تکذیب کردند.بعد از انتشار تکذیب پرداخت یارانه، محمودی اظهارات خود را تغییر داد و اعلام کرد طی 3-2 روز آینده این پول پرداخت می‌شود اما در حال حاضر 10 روز از چند روزی که وی وعده داده می‌گذرد و خبری از پرداخت این پول نیست.علی محمدقلی‌ها درباره آخرین وضعیت پرداخت یارانه بلیت مترو گفت: تاکنون که 7 ماه از سال گذشته یارانه‌ای پرداخت نشده و در واقع از 80 میلیارد تومانی که برای سال 90 در نظر گرفته ‌شده یک ریال هم به مترو تعلق نگرفته است.

به گفته وی عمده مشکلاتی که برای مترو ایجاد می‌شود به تأمین قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری قطارها مربوط می‌شود؛ حقوق پرسنل را از محل شهرداری تأمین می‌کنیم و در حال حاضر شهرداری 120 درصد و بیشتر از آنچه باید را پرداخت کرده که اسناد آن نیز موجود است.علی محمدقلی‌ها در پاسخ به اینکه دلیل پرداخت نشدن یارانه مترو چیست؟ گفت: خزانه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها این پول را تخصیص نداده است. پول به‌طور قطع در خزانه وجود دارد ولی گره کار مسائل سیاسی است و می‌گویند جلوی پرداخت پول به مترو باید گرفته شود و به همین دلیل هم دولت می‌گوید این پول را پرداخت کرده است. در واقع اصل قضیه این است که می‌خواهند حال مجموعه شهرداری گرفته شود وگرنه 80‌میلیارد تومان در طول سال پول کلانی نیست.

قلی‌ها ادامه داد: ما تمام برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌ایم و می‌دانیم چه قطعاتی برای مترو لازم است. مناقصات آنها را هم برگزار کردیم در واقع 60 میلیاردی که معاون عمرانی استانداری تهران وعده آن را داده بود را خرج کرده‌ایم و اگر این پول را بپردازند باید برای وارد کردن قطعات لازم از خارج کشور صرف شود. ضمن اینکه اگر امروز این پول پرداخت شود 6-5 ماه دیگر اثر خود را می‌گذارد. وظیفه ما ایجاد رفت‌وآمدی با سهولت برای مردم است و اینگونه نیست که تا چند ماه از سال پولی را نپردازیم و بگذاریم همه آن را یکجا پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: ما باید از ابتدای سال به‌تدریج قطعات را خریداری و ال‌سی‌ها را باز کنیم ولی درصورت پرداخت این پول در روزهای آینده، قطعات 6-5 ماه دیگر می‌آید. در این بین برای قطارهای بعد مشکل ایجاد می‌شود و با 40 میلیارد و 80 میلیارد نمی‌توان برای همه قطارها قطعه خریداری کرد. بهترین کار این است برای اینکه به دولت هم فشار نیاید ماهانه مبلغی پرداخت کند با پرداخت ماهانه6.5 میلیارد تومان بسیاری از مشکلات حل می‌شود. این مدیر متروی تهران در پاسخ به این سؤال که برای حل مشکل متروی تهران چه می‌شود کرد؟ گفت: از ملت ایران و تهران درخواست می‌کنم بعد از نمازهایشان برای ما دعا کنند دولت پول بدهد، راه دیگری وجود ندارد.

او اضافه کرد: اگر چه دولت یارانه بلیت مترو را نداده است اما ما هم نمی‌توانیم از خدمات کم کنیم از سوی دیگر شهردار تهران نیز دستور داده هیچگونه پیگیری برای افزایش نرخ بلیت مترو نداشته باشیم چراکه به مردم فشار وارد می‌شود؛ فقط موظف هستیم که پیگیری کنیم تا پول را بدهند. بنابراین در چنین شرایطی راه نهایی این است که با حمایت‌های شهرداری‌ در حرکت هستیم و در این زمینه نیز شهرداری 120 درصد بودجه خود را محقق کرده است اما همان طور که یارانه‌ها به حساب مردم واریز می‌شود برای مترو نیز باید به همین شکل باشد.

کد خبر 148101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز