گروه شهری: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: یکی از رویکردهای مدیریت شهری تهران در حوزه مسائل فرهنگی، بزرگداشت افراد تاثیر‌گذار در حوزه مسائل معرفتی است

ایازی محمد هادی

سید محمدهادی ایازی در حاشیه مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله علامه سید مرتضی عسکری با اعلام مطلب فوق، درخصوص این مراسم اظهار داشت: مراسم بزرگداشت این استاد گرانقدر با همکاری بنیاد علامه عسکری از سوی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد و در آن حضور فوق‌العاده فرهیختگان، اندیشمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه و اساتید مختلف از جمله آیت‌الله جاودان، آیت‌الله غروی، آیت‌الله اراکی و سفیر عراق در ایران را شاهد بودیم که سخنانی را ارائه کردند. همچنین دانشجویان دانشکده اصول دین که خود آیت‌الله عسکری آن را پایه‌گذاری کرده از شهرهای قم و دزفول به این مراسم آمده بودند. وی افزود: ما کتاب «عبدالله بن‌سبا» علامه عسکری را تجدید چاپ کرده و به شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت ایشان هدیه کردیم.

ایازی در ادامه با اشاره به شخصیت والای این عالم گرانقدر به سما گفت: در حدود یک قرن زندگی علامه عسکری، ما شاهد آثار متعددی در زمینه‌های معارف اسلامی از سوی ایشان بوده‌ایم. وی ادامه داد: همچنین توطئه‌هایی علیه دین مبین اسلام صورت گرفته که ایشان پاسخ آنها را در کتاب‌های خود داده‌اند.

به گفته معاون شهردار تهران، ترویج آرا و نظریات علامه عسکری می‌تواند منجر به تقویت باورهای دینی نسل جوان ما بشود. وی اظهار امیدواری کرد تا با ترویج نظرات علامه عسکری و شناساندن ایشان به نسل جوان زمینه برای استفاده جامعه از آثار و کتب ایشان فراهم شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین در سخنانی در این مراسم، گفت: چندی پیش که در شورای فرهنگ عمومی کشور حضور داشتم و توضیحات لازم درخصوص برگزاری مراسم علامه عسکری را می‌دادم، اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید داشتند که مقام ایشان باید بزرگ داشته و نظریه‌های ایشان تبیین شود، به‌خصوص در شرایطی که ما امروز در جامعه خود با آن مواجه هستیم. وی اضافه کرد: امروز با بیداری اسلامی در منطقه مواجهیم که باید گفت مبنای پیکره اینها را بزرگوارانی همچون علامه عسکری پایه‌گذاری کرده‌اند.

کد خبر 147759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز