پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

یزد: پیکر پاک حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد حسنعلی امام جمعه فقید تفت صبح پنجشنبه بر روی دوش هزاران نفر از مردم استان یزد و بویژه شهرستان تفت تشییع شد

شیخ جواد حسنعلی

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از روحانیون و مردم استان و شهرستان تفت حضور داشتند تشییع کنندگان با آن عالم فقید وداع نمودند.

مردم عزادار استان و شهرستان با شعارهای لا اله الا الله ، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز امام جمعه ما پیش خداست امروز ، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز، پیکر امام جمعه خود را از سه راه شهدا تا حسینیه امام تشییع نمودند.

در این مراسم پیام رییس جمهور که به مناسبت درگذشت این عالم ربانی صادر شده بود قرائت شد.
در بخشی از پیام رییس جمهور آمده است:درگذشت عالم ربانی مرحوم شیخ جواد حسنعلی موجب تاسف فراوان گردید ،او دارای نفسی پاک و تربیت کننده دلها و جانها بود.

در ادامه پیام دکتر احمدی نژاد آمده است: مردم مومن تفت و استان یزد سالهای متمادی از اندیشه روشن ،ایمان زلال،رافت و مهربانی و هدایتهای او بهره های فراوان بردند.
وی اضافه نمودهاست : او مجاهدی استوار بود که علیرغم کسالت تا آخرین لحظات عمر در خدمت مردم و انقلاب اسلامی بود و رفتنش ضایعه ای سنگین است.

وی افزود:امیدوارم خداوند منان با رحمت و لطف خودش خلاء وجودی این مرد بزرگ را پر کرده و او را با پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) محشور بفرماید.

استاندار یزد نیز در این مراسم با ابراز تاسف از درگذشت این عالم ربانی از مردم شهیدپرور این شهرستان که با حضور چشمگیر خود آمدند تا با یکی از دوستداران نظام و امام و رهبر معظم انقلاب و خدمتگزار دولت تجلیل کنند تشکر نمود.
محمدرضا فلاح زاده افزود: این عالم ربانی شخصیتی است که در عرصه های انقلاب سراز پا نمی شناخت و همیشه یار و یاور امت و مروج فرهنگ عاشورایی و در یک کلام اسلام ناب محمدی(ص) بود؛ شخصیتی که در دوران دفاع مقدس نه تنها فرزندانش را روانه جبهه های جنگ و شهادت کرد که خودش نیز از خط مقدم گرفته تا قرارگاه فرماندهی حضور یافت و در سنگر جمعه و جماعات پشتیبان مجاهدان در راه خدا بود.

پیکر پاک امام جمعه تفت سپس از حسینیه امام (ره) این شهر بر روی دوش عزاداران تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی صبح روز چهارشنبه هفته جاری در سن 90 سالگی بعلت بیماری در بیمارستان مرتاض یزد دار فانی را وداع گفت.

تفت در 20 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد

کد خبر 130926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز