یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر آیت الله سید "محمد حسین فضل الله" از مراجع شیعه لبنان ظهر روز یکشنبه با اعلام رسمی خبر وفات وی، درگذشت او را به همه مسلمانان تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از بیروت، دفتر اطلاع رسانی آیت‌الله محمد حسین فضل‌الله با برگزاری نشست خبری در مسجد حسنین در جنوب بیروت (محل برگزاری نماز جمعه آیت الله فضل الله) برای اعلام خبر وفات وی افزود: آیت الله فضل الله در سن 75 سالگی به دنبال عمری مبارزه به دیار باقی شتافت.

دفتر فضل الله افزود: آیت الله فضل الله مجتهد و مرجع احیاگر، همه اهتمامش مسایل امت و مقابله با استعمارگران و تحقق اسلام در زندگی مسلمانان به عنوان یک شیوه زندگی بود و خود را خادم خدا ، رسول خدا و اهل بیت رسول الله می دانست.

در بیانیه دفتر که توسط یکی از مسوولان دفترش قرائت شد آمده است که علامه فضل الله می دانست که شکست شوکت استعمارگران در وحدت مسلمان است به همین دلیل در خطبه های نماز جمعه خود همیشه بر وحدت میان مسلمانان و به ویژه بین برادران فلسطینی تاکید داشت.

در این بیانیه آمده است که عللامه فضل الله به عنوان پدری مهربان، راهنمای همه جنبش‌های اسلامی در کشورهای اسلامی و عربی بود و همه اهتمام علامه فضل الله مسایل جهان اسلام و به ویژه قضیه فلسطین بود.

علامه فضل لله به دلیل بیماری کبد، روز یکشنبه در بیمارستان بهمن در جنوب شهر بیروت به دیار باقی شتافت.

پیش از این دفتر وی از اعلام رسمی وفات ایشان خودداری کرده بود.

کد خبر 110942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز