همشهری آنلاین: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد:‌ همایش بین‌المللی علامه فضل الله و مقاومت اسلامی به منظور تجلیل از شخصیت برجسته مجاهد عالیقدر آیت‌الله سیدمحمدحسین فضل‌الله (ره) پنج‌شنبه این هفته در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: همایش بین‌المللی "علامه فضل‌الله و مقاومت اسلامی" صبح پنج‌شنبه "31 تیرماه 1389" از ساعت "10:30 صبح تا12:30" با حضور سفیران و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی، مسوولان عالی رتبه داخلی و خارجی به ویژه مسوولان لبنانی و فلسطینی و اعضای بیت مکرم وی به همت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد بین‌المللی صبح قریب و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: فضل‌الله رفت در حالی که نماز بر لبانش جاری بود و یاد خدا بر زبانش و دغدغه‌های امت اسلامی در قلبش، وصیت اساسی او حفظ اسلام و حفظ امت اسلامی و وحدت آن بود. او باور داشت که شوکت استکبار جز با وحدت و یکپارچگی مسلمانان در هم نشکست.

این عالم برجسته همواره قضایای بزرگ اسلامی را در راس توجهات خود قرار می‌داد و فلسطین از عنفوان جوانی تا آخرین رمق حیات، مهم‌ترین دغدغه حرکت او را تشکیل می‌داد و گفت: راحت نمی‌شوم، مگر روزی که رژیم صهیونیستی از بین برود.

علامه فضل‌الله انقلاب اسلامی را خط قرمز می‌دانست و در همه جا دست از حمایت‌های خالصانه خود از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی‌داشت و تا آخرین لحظات عمر شریفش بر این مواضع پافشاری کرد و امروز وظیفه همه ما تجلیل از زحمات این بزرگ مرد است که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) وی را برای جمهوری اسلامی یاوری با اخلاص و صمیمی برشمردند که همواره در دوران سی ساله در زبان و عمل،‌ وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به اثبات رسانید.

در پایان این اطلاعیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای تقدیر از این بزرگ مرد عرصه دین و سیاست از ملت انقلابی و شهید پرور و ولایت‌مدار ایران اسلامی دعوت به عمل می‌آورد تا در مراسم بزرگداشت وی که با حضور سفیران و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی، مهمانان برجسته داخلی و خارجی و بیت وی برگزار خواهد شد حضور بهم رسانند و با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن مجاهد جلیل‌القدر، از حقانیت تنیده شده در مظلومیت ملت‌های آزاده و مظلوم جهان به ویژه ملت قهرمان لبنان و فلسطین حمایت کنند.

کد خبر 112041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز