همشهری آنلاین: در پی درگذشت علامه آیت‌الله سید محمد حسین فضل‌الله از مراجع شیعیان لبنان شخصیت‌های مذهبی و سیاسی لبنان بیانیه صادر کردند

حزب الله در لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد 

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن اعلام سه روز عزای عمومی و تسلیت وفات آیت‌الله سید محمد حسین فضل الله از مراجع شیعه از وی به عنوان یار و یاور مقاومت اسلامی در لبنان یاد کرد.   

به گزارش ایرنا از بیروت ،حزب الله در بیانیه خود ضمن تسلیت رحلت آیت الله سید محمدحسین فضل الله به همه لبنانی ها ،جهان اسلام و عرب افزود که ایشان با جرات و شجاعت کامل یار مقاومت در برابر اسراییل بود.

حزب الله با اشاره به موقعیت ممتاز علمی آیت الله فضل الله افزود: جهان اسلام شخصیت بزرگی را از دست داد که که از برحسته ترین حامیان وحدت اسلامی و مخالف فتنه و تفرقه بین مسلمانان بود.

حزب الله به مناسبت وفات آیت الله فضل الله سه روز عزای عمومی اعلام و به این مناسبت از همه مردم لبنان خواست تا برای نشان دادن حزن و اندوه خود در تشییع جنازه وی به طور گسترده مشارکت کنند.

قبانی: یکی از علما و فقهای بزرگ مسلمان را ازدست دادیم 

شیخ محمد رشید قبانی مفتی اعظم اهل سنت لبنان گفت: با از دست دادن آیت الله سید محمد حسین فضل الله  یکی از علما و فقهای بزرگ مسلمین را از دست دادیم.   

به گزارش ایرنا از بیروت ، شیخ محمد رشید قبانی عصر روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از سوی دار الفتوی اهل سنت لبنان وفات آیت الله سید محمد حسین فضل الله را تسلیت گفت و افزود: فضل الله از فقهای بزرگ مسلمین بود که به اسلام خدمات بسیاری کرد.

قبانی افزود: علامه فضل الله عالم و فقیهی بود که صاحب کرامات اخلاقی ، ایمانی سرشار از اعتقاد و در تحقق بسیاری از ایده های معاصر در مورد خطاب دینی جدید بسیار موفق بود.

حریری درگذشت علامه فضل الله را تسلیت گفت 

سعدالدین الحریری نخست وزیر لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن تسلیت درگذشت علامه سید محمدحسین فضل‌الله، مرجع شیعی لبنان، اعلام کرد: "لبنان با از دست دادن علامه فضل‌الله، به عنوان یک مرجع ملی و معنوی، ضربه شدیدی را متحمل شد."   

نخست وزیر لبنان، در این بیانیه تاکید کرد: علامه فضل‌الله نقش بسزایی در تحکیم ارزش‌های حق، عدالت و حمایت از مقاومت در برابر ظلم داشت.

در این بیانیه افزوده شده است: نسل‌های آینده همچنان از تفکر اسلامی این عالم برجسته استفاده خواهند کرد.

نخست وزیر لبنان نوشت: لبنانی‌ها و مسلمانان سراسر جهان می‌دانند که علامه فضل‌الله موضعی سرسختانه و شجاعانه داشت و در تمامی مراحل و شرایط بر حفظ وحدت لبنانی‌ها و مسلمانان تاکید می‌کرد.

حریری اظهار داشت: علامه فضل‌الله همواره مخالف آشوب داخلی و طایفه‌ای و فتواهایی را در زمینه حرام دانستن این مساله صادر کرده و معتقد بود که مذاکرات باید تنها راه‌ حل و فصل مسایل مورد اختلاف باشد.

حریری در پایان بیانیه خود افزوده است: "من خود را در این مصیبت بزرگ با تمامی لبنانی‌ها شریک می‌دانم و به منظور تسلیت به نزد خانواده ایشان خواهم رفت."

نبیه بری: علامه فضل الله تا آخرین لحظه عمرحامی مقاومت بود 

نبیه بری  رییس مجلس لبنان با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمد حسین فضل الله گفـت: فضل الله تا آخرین لحظه عمر حامی و یار مقاومت اسلامی لبنان بود .   

به گزارش ایرنا از بیروت ، نبیه بری عصر روز یکشنبه با صدور بیانیه ای افزود: علامه فضل الله فریاد خود را تنها برای یاری قضایای برحق و عدالت و مقاومت برسر مستکبرین بلند می کرد.

وی افزود: فضل الله از طلیعه داران وحدت اسلامی و از داعیه داران وحدت بین ادیان مختلف در لبنان به عنوان نمونه ای از همزیستی بین تمدنها و ادیان مختلف بود.

کد خبر 110969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز