گروه سیاسی: حادثه دوشنبه‌شب خیابان شریعتی که منجر به قرار گرفتن امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه نابینایی شد، واکنش 3تن از مراجع تقلید را برانگیخت و خواستار برخورد سریع و قاطعانه با عوامل این حادثه شدند.

علمان دینی

فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران 3شب گذشته در واکنش به تلاش 2 نفر از اراذل و اوباش برای ربودن 2 دختر جوان با ضرب و شتم این دو نفر مواجه شد و در آستانه نابینایی چشم راست قرار گرفت اما با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم‌(ص) خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

مصداق مفسد فی‌الارض

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیروز در درس خارج فقه خود گفت: کسانی که به طلبه مظلوم مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر حمله کردند، مصداق بارز مفسد فی‌الارض هستند. این مرجع تقلید اظهارکرد: حادثه ناگوار حمله اراذل به طلبه‌ای که برای حمایت از 2دختر در خیابان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، مصداق مفسد فی‌الارض است و باید با آنها برخورد شود. وی افزود: مفسدفی‌الارض با محارب متفاوت است و قوه قضاییه با اینگونه مسائل، قوی‌تر برخورد کند و اگراین برخورد صورت نگیرد دیگر کسی جرات امر‌به‌معروف‌کردن نخواهد داشت. این مرجع تقلید ادامه داد: حادثه دردناک دیگری که اتفاق افتاده، پخش سیصدهزار سی‌دی از بدترین نوع مستهجن است که پخش‌کننده آن گرفتار و دستگیر شد و محکوم به حکمی گردید ولی متأسفانه بعد از چند وقت این حکم شکسته شد؛ چرا باید اینگونه باشد؟

برخورد سریع

دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌ای خواستار برخورد سریع نهادهای امنیتی و قضایی با عوامل حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد.به گزارش رسا، در این اطلاعیه ضمن ابراز تأسف این مرجع تقلید از تعرض به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر آمده است: مسئولان امنیتی و انتظامی و نیز مسئولان قضایی باید هرچه سریع‌تر با عوامل این اقدام برخورد نمایند و با اطلاع‌رسانی بموقع و برنامه‌ریزی صحیح، از وقوع مجدد چنین حوادثی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر جلوگیری نمایند.

اجرای جدی طرح امنیت اخلاقی

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پی مجروح شدن یک روحانی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر با ابراز تأسف از این حادثه اظهار داشت: نیروی انتظامی طرح امنیت اخلاقی را دنبال و با جدیت اجرا کند. به گزارش مهر، در پیام دفتر آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی آمده است: حادثه ناگوار و تکان‌دهنده هجوم حامیان فرهنگ بی‌بند و باری و بی‌عفتی غربی به موضع اسلامی یکی از روحانیون متعهد در راه اجرای فریضه مهم دینی نهی از منکر و امر به معروف و دفاع از حریم حجاب و احکام دین که منجر به مجروح شدن شدید چشم ایشان گردیده موجب تاثر و تأسف شدید مرجع عالی قدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی مدظله الشریف گردید.

در ادامه آمده است: در شرایط فعلی که برخی التزامات اسلامی و انقلابی این ملت که با نثار خون پاک هزاران شهید و ایثارگر برپاگردیده مورد هدف قرار گرفته است و از‌جمله مسئله حجاب را با ترفندهای مختلف تضعیف می‌نمایند و به شعارهای قرآنی و انقلابی بی‌اعتنایی می‌کنند، انتظار این است که قوه قضاییه وارد عمل شده و عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی‌ها را تحت تعقیب قرار دهد.

کد خبر 137190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز