کارلوس کی‌روش هفته گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که حاضر نیست به انتقادهای همکارانش (مربیان لیگ برتر) در رسانه‌ها پاسخ دهد.

فوتبال

او در یک اقدام حرفه‌ای روز پنجشنبه آنها را به یک نشست هم اندیشی دعوت کرد ولی نکته تأسف‌بار این بود که 11 مربی لیگ برتری در این نشست غایب بودند.

کی‌روش از چند روز پیش زمان این نشست را اعلام کرده بود و مربیان می‌توانستند برنامه‌های تمرینی یا کارهای شخصی خود را طوری تنظیم کنند که در این نشست حاضر باشند. پرویز مظلومی، امیر قلعه‌نویی، فرهاد پورغلامی، حسین فرکی، علی کلانتری، عبدالله ویسی و منصور ابراهیم‌زاده 7 مربی حاضر در نشست هم اندیشی با کی‌روش بودند. از 7 مربی حاضر، هر 4 مربی تیم‌های اول تا چهارم جدول حضور داشتند و قاسمپور، دایی، شرفی و بلاژویچ هم که به‌ترتیب هدایت 4 تیم انتهای جدول را برعهده داشتند، در این نشست حضور پیدا نکردند. نکته قابل توجه این بود که فرکی، ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی در شرایطی به این نشست آمدند که سابقه مربیگری در تیم ملی را دارند.

فوتبال ساعت مرّگی

قلعه نویی در مورد جلسه با کی‌روش می‌گوید: «جای گله‌ است که همه مربیان به این جلسه نیامدند. در این جلسه به کی‌روش گفتم که برای فوتبال مملکت ما برنامه‌ها و تاثیرگذاری شما مهم‌تر از نتیجه گرفتن است. افکار کی‌روش کارنامه اوست که همه می‌دانند. در ضمن باید توجه داشت که اگر هم به جام جهانی راه پیدا نکردیم نمی‌توان مقصر اصلی را کی‌روش دانست.

او مربی کوچکی نیست و برنامه مشخصی برای این کار دارد. در ایران خیلی نباید به‌دنبال فضاهای آینده بود، ما دیگر از حالت روزمرگی به ساعت‌مرگی هم رسیده‌ایم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا به خاطر اینکه از تراکتورسازی بازیکنان کمی به تیم ملی دعوت شده به کی‌روش اعتراض کردید تاکید می‌کند: «کاری به دعوت بازیکنان ندارم و اعتراض، کار نادرستی است. من کاره‌ای نیستم که بخواهم درباره دعوت به تیم ملی صحبت کنم.»

ابراهیم‌زاده هم در مورد نشست روز پنجشنبه می‌گوید: «چنین نشست‌هایی همیشه خوب است و باعث ایجاد تعامل می‌شود. هدف همه ما این است که به پیشرفت فوتبال ایران کمک کنیم تا از دیگر کشورها عقب نیفتیم و همچنین بتوانیم از بازیکنانی که داریم به‌خوبی در تیم ملی استفاده کنیم. همه ما از جمله مربیان، رسانه‌ها و مدیران باید دست به دست هم بدهیم و وظایفمان را طوری انجام دهیم تا تیم ملی موفقی داشته باشیم.

iranian coaches

اگر نتوانیم تغییر خاصی انجام دهیم فاصله ما با تیم‌هایی مانند کره و ژاپن زیاد می‌شود. در حال حاضر آنها فاصله‌شان را با ما زیاد می‌کنند و از طرف دیگر تیم‌هایی که پایین‌تر از ما قرار دارند تلاش می‌کنند که خود را بالا بکشند.» او در مورد انتقادهایی که مربیان از کی‌روش می‌کردند می‌گوید: «انتقادهایی که مطرح ‌شد در مورد بازیکنان بود. با صحبتهایی که کی‌روش انجام داد مشخص شد که او هم معتقد است بین بازی‌های ملی و لیگ برتر باید 4 روز فاصله باشد.»

مظلومی قانع شد‌

مظلومی جزو مربیانی بود که در دو هفته گذشته در مورد اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی انتقادهایی را از کی‌روش انجام داد. او حالا می‌گوید: «کی‌روش در این مورد صحبت‌هایی انجام داد و برای این کارش دلایلی داشت که ما را توجیه کرد و من هم قانع شدم. باید بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل خوبی به‌وجود بیاوریم. بازیکنان ما به اردوی تیم ملی می‌رفتند و فقط برای ریکاوری به تیم برمی‌گشتند. فکر می‌کنم بین بازی‌ها باید 4 روز فاصله باشد تا این مشکل حل شود.» مظلومی در مورد کی‌روش تاکید می‌کند: «او مربی مسئول و دلسوزی است و کارش را با دلسوزی انجام می‌دهد.»

غیبت 11 مربی در این نشست به هیچ عنوان خوشایند نبود و طبیعی است که هر یک از غایبان جلسه دنبال بهانه‌های مختلف باشند. مجید جلالی در مورد غیبتش می‌گوید: «من در تهران بودم اما یک کار شخصی داشتم، به همین دلیل نتوانستم در این نشست حضور پیدا کنم.» ابراهیم قاسمپور هم در جملاتی تعجب آور می‌گوید: «غیبت من دلیل خاصی نداشت. من در رشت بودم و نمی‌توانستم تیمم را چند روز رها کنم و به تهران بیایم.» قاسمپور در حالی واژه «چند روز» را به زبان می‌آورد که این جلسه 2 ساعت بیشتر طول نکشید. او تاکید می‌کند: «به من گفته بودند پیش از جلسه برای تماشای بازی با فلسطین به تهران بیایم اما این بازی چیزی نداشت که برایش وقت بگذارم. »

ارزیابی کی‌روش‌

کی‌روش این نشست را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: «جلسه بسیار خوبی بود. ما درباره مسائل مختلف با بعضی از مربیان صحبت کردیم تا اینکه به شناخت بیشتری از شرایط فوتبال در ایران و تعاملی که می‌توانیم با هم داشته باشیم، رسیدیم. ما درباره برنامه‌های لیگ، برنامه‌ریزی‌های تیم ملی، کیفیت بازیکنان و اینکه چطور آنها را از نظر فنی ارتقا دهیم صحبت کردیم.»

او درباره حضور تنها 7 مربی در این جلسه ادامه می‌دهد: «شاید مربیانی که نیامدند مشکلات شخصی داشتند. مهم این است که همین چند نفر آمدند و حضور آنها مهم بود. ما امروز درباره اینکه چطور پیشرفت کنیم و چطور فوتبال بهتر و ورزشگاه‌های بهتری داشته باشیم، صحبت کردیم. نگرانی ما هم همین فوتبال و امکانات آن است. امیدوارم در جلسات آینده، مربیان بیشتری حضور پیدا کنند. باید روابط کادر فنی تیم ملی و مربیان لیگ برتر بسیار خوب باشد. این نکته بسیار مهمی است که مربیان در چنین جلساتی حاضر شده و به ما کمک کنند. از آنها می‌خواهم که ما را در آینده همراهی کنند.»

کد خبر 147750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز