گروه شهری: وزارت کشور در روزهای گذشته خبر از واریز 95 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو و اتوبوس که بخشی از بدهی دولت به شهرداری تهران است داده بود که این خبر از سوی شهرداری تهران تایید نشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام شماره حساب از مسئولان خواست تا ادعای روزهای اخیر وزارت کشور را راستی آزمایی کنند. با گذشت تقریبا 2 هفته از ادعای مسئولان استانداری و وزارت کشور، سرانجام روز گذشته معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: به‌دلیل اینکه خزانه کشور برای تامین اعتبار به اندکی زمان نیاز دارد، بخشی از بدهی دولت به شهرداری تهران با اندکی تاخیر، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

محمدرضا محمودی در این باره گفت: نامه تخصیص یارانه 95‌میلیارد تومانی بلیت مترو و اتوبوس به شماره 21637 تاریخ 30شهریور به رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال و یک رونوشت آن نیز به خزانه کشور ابلاغ شده است. وی با اشاره به اینکه نامه اختصاص 60 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت مترو از سوی دولت به خزانه کشور ارسال شده است، گفت:

اینکه چرا پرداخت این اعتبار از خزانه کشور با تاخیر مواجه شده شاید به این دلیل است که خزانه کشور برای تامین این اعتبار به اندکی زمان نیاز دارد و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف هفته آینده این مبلغ از سوی خزانه کشور به متروی تهران تخصیص یابد. وی با بیان اینکه انتشار خبر تخصیص یارانه 60 میلیارد تومانی به معنای واریز این مبلغ به حساب متروی تهران نیست، گفت:

نامه تخصیص این اعتبار به خزانه کشور داده شده و مسئولان متروی تهران کمی صبر کنند این بودجه به‌زودی به حساب آنها واریز می‌شود. محمودی هفته اول مهر ماه در جمع خبرنگاران از پرداخت یارانه 95 میلیارد تومانی بلیت اتوبوس و مترو به شهرداری تهران خبر داد که 35 میلیارد تومان آن سهم اتوبوس‌ها و 60 میلیارد تومان هم یارانه متروی تهران بود.

کد خبر 147565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز