همشهری آنلاین: رئیس مجلس سوریه گفت:اگر کشورهایی که با سوریه ادعای دوستی داشتند در طول این سال‌ها به ما کمک می‌کردند ما امروز دچار این مشکلات نبودیم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در اختتامیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار محمد الابرش رییس مجلس سوریه با بیان این‌که امروز دشمنان می‌خواهند کل منطقه ما را فتح کنند، خاطرنشان کرد: دموکراسی و آزادی حق تمامی ملت‌هاست که باید در سایه گفتگو و تفاهم ایجاد شود و مسلماً لشکرکشی ناتو نمی‌تواند عدالت، آزادی و دموکراسی را برای ملت‌های منطقه به ارمغان بیاورد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که ملت سوریه خود قادرند بدون دخالت دیگران مسائل‌شان را حل و فصل کنند، افزود: مردم سوریه ملتی رشید و فهیم هستند که لازم نیست دیگران به آنها درس دموکراسی را بیاموزند.

وی تصریح کرد: در تحولات اخیر منطقه دشمنان می‌خواهند حداکثر سوء استفاده را برای تسلط به کشورها و ملت‌ها داشته باشند و از آنجائی که با همه ملت‌ها مخالفند و مردم و دولت‌ها هیچ تفاوتی برای آنان ندارند، فشار اقتصادی وارد می‌کنند و این همان کاری بود که پس از پیروزی انقلاب در قبال ملت ایران انجام دادند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا همه مردم دنیا بخصوص مردم سوریه در رفاه و امنیت زندگی کنند، خاطرنشان کرد: تهران و دمشق باید در جهت گسترش روزافزون مناسبات دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی با تمام توان فعلی تلاش کنند.

محمد الابرش رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با بیان این‌که ملت ایران جایگاه خاصی در قلوب مردم سوریه دارند، گفت: ایران و سوریه دشمنان مشترک بسیاری دارند و تحولات کنونی منطقه فرصت مناسبی ایجاد نموده تا دوستان واقعی از دشمنان تشخیص داده شوند.

وی همچنین با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر کشورهایی که با سوریه ادعای دوستی داشتند در طول این سال‌ها به ما کمک می‌کردند ما امروز دچار این مشکلات نبودیم.

دیدار با رئیس مجلس اندونزی

ضرورت اتحاد همه ملت ها برای نجات ملت فلسطین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار محمد توفیق کیماس؛ رئیس مجلس اندونزی با بیان اینکه امروز موضوع فلسطین می‌تواند محور وحدت ملت‌های مسلمان باشد، تصریح کرد: نجات فلسطین، نجات یک سرزمین نیست بلکه نابود کردن پایگاه مستکبران در منطقه و خلع سلاح استعمارگران است و ملت‌ها باید در این مسیر در کنار هم باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی روزبه‌روز در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: روابط دو کشور با توجه به علایق و مشترکات فراوان باید هر روز گسترده تر شود.

محمد توفیق کیماس؛ رئیس مجلس اندونزی نیز در این دیدار با تاکید بر روابط رو به رشد دو کشور، از گسترش این روابط در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری و همچنین تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین قدردانی کرد.

ایجاد نا امنی راهکار دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت افغانستان

محمود احمدی‌نژاد در دیدار عبدالرئوف ابراهیمی؛ رئیس مجلس نمایندگان و فضل هادی مسلم‌یار؛ رئیس مجلس سنای افغانستان ضمن تسلیت شهادت برهان الدین ربانی به دولت و ملت افغانستان گفت: برهان الدین ربانی مرد مجاهدی بود که در طول عمر خود در حوادث مختلف آبدیده شده و به عنوان لنگرگاهی برای افغانستان به شمار می‌رفت.

وی افزود: با ترور برهان‌الدین ربانی مشخص شد که دشمنان برای حل مشکلات افغانستان و ایجاد امنیت، به این کشور لشکرکشی نکرده‌اند چرا که آنها نمی‌خواهند افغانستان آرام وامن باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شرایط خطیری برای دولت و ملت افغانستان بوجود آمده و همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه باید تلاش کنند تا امنیت و رفاه در این کشور ایجاد شود، خاطر نشان کرد: اگر اداره کشور به دست مردم افغانستان باشد هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران در کنار ملت افغانستان ایستاده و از هر اقدامی در جهت پیشرفت و اعتلای افغانستان حمایت می‌کند.

وی همچنین از دولت و ملت افغانستان برای ایستادگی آنها در برابر ظلم و زیاده‌خواهی قدرت‌های سلطه‌طلب قدردانی کرد.

روسای مجلس نمایندگان و سنای افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دو کشور مسلمان و برادر و دارای روابط دیرینه و تاریخی هستند که هیچ عاملی باعث برهم خوردن این روابط نمی‌شود، تاکید کردند: مناسبات دوجانبه تهران - کابل با توجه به شرایط امروز منطقه و جهان باید بیش از پیش تحکیم و گسترش یابد.

عبدالرئوف ابراهیمی؛ رئیس مجلس نمایندگان با اشاره به اینکه عدم استقرار امنیت و ثبات در افغانستان و شهادت مجاهد نستوه برهان الدین ربانی، تصریح کرد: فقدان برهان الدین ربانی بویژه در شرایط خاص فعلی برای ملت و دولت افغانستان جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند گام مؤثری در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در افغانستان باشد.

فضل هادی مسلم‌یار؛ رئیس مجلس سنای افغانستان نیز با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور خواستار گسترش این همکاری‌ها در سطوح دو جانبه و بین‌المللی شد و از تلاش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین قدردانی کرد.

کد خبر 147370
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز