همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوربا شتابان خواندن، شیب منحنی فعالیت‌های علمی از پشتیبانی دولت از فعالیت‌های علمی خبر داد.

احمدی نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو، اظهارکرد: انسان باید بزرگ و با کرامت زندگی کند، زیرا خداوند انسان را با کرامت خواسته است . البته موانع فراوانی از جمله خودخواهی‌ها، کوته‌بینی‌ها و ظلم‌هایی نیز در این راه وجود دارد، اما از سوی دیگر خداوند راه را برای به اوج رسیدن باز کرده و قطعا رسیدن به قله کرامت انسانی جز از راه علم امکان پذیر نیست.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: میان افرادی که با تجهیزات پیشرفته زندگی می‌کنند و افرادی که به این تجهیزات دسترسی ندارند، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و این تفاوت در دریافت‌ها از دنیا و احساس‌های درونی آنها به چشم می‌خورد.

 وی با اشاره به دستاوردهای عظیم علمی در کشور یادآور شد: اگر در گذشته یکی از این دستاوردها اتفاق می‌افتاد، باید جشن ملی برگزار می‌کردیم، ولی اکنون شاهد هستیم که هر سال دستاوردهای علمی فراوانی ارائه می‌شود و در این راستا احساس توانایی بسیار ارزشمند است.

 احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که هرچقدر در مسیر علمی فعالیت کنیم، باز هم کم است، افزود: شکوفایی حقیقت انسانی با کار علمی اتفاق می‌افتد و هر قدر سرعت علمی کشور بیشتر باشد عظمت آن ملت بیشتر خواهد شد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که ایران سرزمین علم است، تصریح کرد: والاترین هدیه یک انسان به دیگران و همچنین بهترین اثر ماندگار از یک انسان ، اثر علمی است و خوشبختانه امروز سرعت حرکت علمی کشور بسیار خوب است، اما هنوز به مقیاس ایران نرسیده‌ایم. اکنون شیب منحنی فعالیت‌های علمی دارای شتاب است و دولت نیز در حد خود پشتیبانی خواهد کرد.

 وی اظهار کرد: همیشه در مسیر رشد علم موانعی وجود دارد، اما راه بزرگ شدن غلبه بر این موانع است.

 احمدی‌نژاد اعلام کرد که از هر کدام از دستگاه‌هایی که در جلسه امروز رونمایی شد، دولت 5 عدد سفارش می‌دهد و آن را به مراکز تحقیقاتی و علمی نیازمند هدیه می‌کند.

 وی همچنین درباره داروهای تولید داخل نیز گفت: از سازما‌ن‌های بیمه می‌خواهم که این داروها را تحت پوشش بیمه قرار دهند، زیرا همه می‌دانیم که بیماری در دست افراد نیست و هیچ کس نمی‌خواهد که بیمار شود، بنابراین باید حمایت‌های لازم در جهت تهیه داروها صورت گیرد.

 وی در پایان برگزاری چنین جلساتی که در آن صحبت از پیشرفت علم و تکنولوژی است را باعث افتخار دانست و گفت که اینها همه نشان دهنده عظمت ایران است.

 طبق این گزارش در ابتدای این مراسم دکتر نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به سخنرانی پرداخت.

 صبح دوشنبه 10 مهر، با حضور رییس جمهور اولین فرآورده نانودارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه‌ریزی دمایی، دستگاه تصویربرداری اسپکت با رزولوشن بالا جهت تصویربرداری از حیوانات آزمایشگاهی، دستگاه الکتروفورزمویین و دستگاه زدایش عمیق یونی مورد رونمایی قرار گرفتند.

کد خبر 147413
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز