همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس کویت با اشاره بر اهمیت و حساس بودن منطقه خلیج فارس گفت: گسترش همکاری ها بین تهران - کویت می‌تواند به الگویی برای تمامی کشورهای منطقه تبدیل شود.

احمدی‌ نژاد

 به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: ایران و کویت دو کشور مسلمان و همسایه هستند به گونه‌ای که در تاریخ هیچ نقطه تاریکی در روابط بین دو کشور وجود ندارد.

 وی تصریح کرد: این دشمنان هستند که از به وجود آمدن اختلاف بین کشورهای منطقه سود می‌برند ، آنها از اینکه می‌بینند کشورهای خاورمیانه در حال پیشرفت هستند، ناراحتند.

 وی با تاکید بر این‌که دشمنان تنها به دنبال منافع خود هستند، گفت : آنها به فکر پیشرفت ایران و کویت نیستند، آنها تنها به دنبال پول و تسلط بر منطقه خاورمیانه هستند، بنابراین اگر تمامی کشورهای منطقه با هم باشند دشمنان نمی‌توانند بر منطقه ما تسلط پیدا کنند.

 رئیس جمهور با بیان به این‌که در حال حاضر در منطقه هیچ مشکلی وجود ندارد و این دشمنان هستند که به دنبال ایجاد تفرقه در بین ملت‌های منطقه خاورمیانه هستند، گفت: ممکن است در بین دولت‌های منطقه مشکلی پیش بیاید که با همکاری قابل حل است، اما مشکل اصلی حضور نیروهای خارجی در منطقه است که باید هر چه سریعتر منطقه ما را ترک کنند ، زیرا ما معتقدیم کشورهای منطقه خود قادر هستند امنیت منطقه را تامین کنند.

 احمدی نژاد در ادامه به نشست خلیج فارس اشاره کرد و گفت : در این نشست جمهوری اسلامی ایران 12 پیشنهاد را برای افزایش همکاری‌ها ارائه کرده و امروز نیز این پیشنهادات همچنان وجود دارد و از هر پیشنهادی که همدلی را در منطقه افزایش دهد، نیز استقبال می‌کند.

 وی با تاکید بر این‌که از سوی جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی علیه کشورهای منطقه ایجاد نخواهد شد و این سیاست قطعی و تغییر ناپذیر ایران است، گفت : دشمن به دنبال ایران هراسی در منطقه است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران هیچ خطری برای کشورهای منطقه ندارد.

 رئیس جمهور با اشاره به این‌که فریاد ملت ایران همیشه بر علیه آمریکا بوده است، اظهارداشت : اگر آمریکا دخالت‌های خود را از منطقه بردارد، منطقه خلیج فارس هیچ مشکلی نخواهد داشت.

احمدی نژاد در ادامه از آمادگی کشورمان برای بازدید متخصصین تمامی کشورهای منطقه و جهان از تاسیسات هسته‌ای خبر داد و گفت : متخصصین تمام کشورها می توانند بیایند با متخصصین ایرانی گفت‌وگو و از تاسیسات نیز بازدید نمایند، زیرا تاسیسات هسته‌ای ایران همان طورکه بارها اعلام شده، هیچ گونه خطری برای کشورهای منطقه ندارند، این تبلیغات آمریکاست که می‌خواهد از این طریق رژیم صهیونیستی و بمب‌هایش را به حاشیه براند.

 احمدی نژاد افزود: این استعمارگران هستند که هیچ گاه نمی‌خواهند کشورهای منطقه از جمله ایران و کویت پیشرفت کنند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت کشورهای منطقه بویژه کویت خوشحال می‌شود.

 رئیس جمهور همچنین ضمن تقدیر از حضور هیات کویتی در نشست فلسطین گفت : امروز باید همه کشورهای منطقه برای آزادی فلسطین دست به دست هم دهند تا قدس شریف آزاد شود، زیرا اگر یک بار دیگر غربی‌ها بتوانند صهیونیست‌ها را تثبیت کنند، کار دشوار خواهد شد، بنابراین موضوع فلسطین یک محور مشترک بین تمامی کشورهای مسلمان است که باید در راستای آن تلاش کنند.

 محمد جاسم الخرافی رئیس مجلس کویت نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران امروز نقش بسزایی در منطقه دارد و امیدواریم تلاش‌های ایران برای برقراری امنیت و صلح در منطقه خاورمیانه ادامه یابد.

 وی گفت : در حال حاضر کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که بیگانگان بین کشورهای حاضر در خلیج فارس تفرقه افکنی کنند که در این راستا جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

 رئیس مجلس کویت همچنین با تاکید بر این‌که هیچ گونه شکی در حسن نیت ایران برای گسترش همکاری ها با کشورهای منطقه وجود ندارد، گفت: گسترش همکاری‌ها بین ایران - کویت و همچنین سایر کشورهای منطقه باعث برقراری امنیت در کل منطقه خواهد شد.

 وی در ادامه از همکاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای با آژانس‌های بین المللی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 147301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز