چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: تا به حال به این فکر کرده اید که این تصویر windows XP واقعی است یا نه؟

 windows XP

برای هرفردی ممکن است، سوال‌هایی در ارتباط با آنچه که بطور روزمره با آن سر و کار دارد،  پیش بیاید. سوال‌هایی که مدت‌ها ذهن او را به خود مشغول کرده باشد. یافتن پاسخ این سوال‌ها همیشه، آرامشی بی‌نظیر به دنبال داشته است. آرامشی که افراد کنجکاو بعد از ارضای کنجکاوی خود، آن را احساس کرده‌اند.

با این تفاسیر از شما یک سوال می‌پرسیم. آیا این تصویربرای شما آشنا است؟ آیا هیچوقت در خصوص آن کنجکاوی کرده‌اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این تصویر واقعی است  یا نه؟  و اگر واقعی است، متعلق به کجاست؟ و چه کسی آن را گرفته است؟ اگر پاسختان مثبت است، پاسخ را در ادامه مطلب بخوانید.

بله این همان تصویر معروف windows XP است. بیشتر افراد آن را به عنوان تصویر انتخابی خود روی پیش زمینه ویندوز قرار می‌دهند. این تصویر در حقیقت، متعلق به منظره‌ای واقعی در ایالت کالیفرنیا- آمریکا در شهر ناپا است. در واقع، اینجا طبیعت بکر، شرق دره سونوما معروف به بیلیس است.

تصویر معروف windows XP

 
عکاس این تصویر هم یک عکاس حرفه‌ای به نام چارلز اوریر است. او این تصویر را در سال ۱۹۹۶ گرفته است. تصویری که بعنوان پیش زمینه ویندوز آن زمان، یعنی ایکس پی‌ XP انتخاب شد.

تصویری که تبدیل به آشنا ترین منظره و یکی از ۱۰ عکس محبوب و مشهور دنیا شد. ماکروسافت هنوز هم از این عکس برای پیش زمینه ویندوزهای جدید خود بهره می‌گیرد.

 

ویندوز ایکس پی

این تصویر 10 سال بعد در نوامبر ۲۰۰۶ درست از همان منظره با همان موقعیت، زاویه و توسط همان عکاس گرفته شده است.

 تصویری که در اینجا مشاهده می‌کنید در واقع یکی از Wallpaperهای ویندوز 7 است.

 

ویندوز ایکس پی

در باره این تصویر به اشتباه گفته شده بود که این تصویر متعلق به سرزمین ایرلند است. در صورتیکه این گفته کذب و اشتباه بود. شما در اینجا تصاویر دیگری از منطقه یا منظره معروف ویندوز را مشاهده می‌کنید. زیباست اینطور نیست؟ در حال حاضر این منطقه تحت حفاظت سازمان کشاورزی است و در آن درخت کاری و زراعت می‌شود.

 

ویندوز ایکس پی

 

اگر بر روی موتور جستجوی گوگل بروید و کلمه بلیس bliss را جستجو کنید، اولین تصویری که به شما نشان می‌دهد همین تصویر معروف ویندوز XP است. امتحان کنید.

http://thenextweb.com

 

کد خبر 146826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز