چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ال‌جی تبلت جدید خود را با نام اوپتیموس پد(Optimus Pad) اولین تبلت این شرکت با امکان اتصال بی‌سیم 4G را به نمایش گذاشت.

tablet

 به گزارش دیجیتال ترندز شرکت ال جی که بیش از شش ماه پیش اولین تبلت یا کامپیوتر لوحی خود را با نام جی- اسلیت(G-Slate)  با بازار عرضه کرده بود، و در نمایشگاه وسائل مصرفی الکترونیکی امسال در لاس وگاس نیز تبلت جدیدی را به نمایش در نیاورده بود، چهارشنبه 18 ژانویه تبلت جدید اوپتیموس پد را به نمایش گذاشت.

اوپتیموس مانند جی اسلیت یک صفحه 8.9 اینچی دارد، اما این مدل جدید بسیار نازکتر و سبک‌تر است، به طوری که تنها 9.34 میلی‌متر ضخامت و حدود 497 گرم وزن دارد که تنها اندکی ضخیم‌تر از آیفون 4S است، و وزن آن برای یک تبلت هم سبک است؛ گرچه گالاکسی تب 8.9 ساخت سامسونگ سبک‌تر از آن و حدود 450 گرم است.

اوپتیموس پد از سیستم عامل آندروئید 3.2 (هانی‌کامب) گوگل استفاده می‌کند، اما درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای ارتقای آن به سیستم عامل آندروئید 4 (آیس کریم ساندویچ) وجود دارد یا نه خبری منتشر نشده است.

این تبلت از یک پردازنده دوهسته‌ای 1.5  گیگاهرتزی Qualcomm، یک صفحه نمایش ال سی دی IPS 1280 در 768 مگاپیکسلی (که امکان دید زاویه باز را می‌دهد)، یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی، و دوربین جلویی 2 مگا پیکسلی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، و یک ورودی کارت میکرو SD برخوردار است. نرم‌افزارهایی برای مونتاژ صدا و تصویر نیز به این تبلت افزوده شده است.

هنوز زمانی برای ورود این تبلت جدید به بازار اعلام نشده است.

کد خبر 157716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز