مهدی آئینی: طولانی‌ترین و زیباترین آبشار مصنوعی خاورمیانه را می‌توانید در اهواز ببینید. مسوولان شهرداری به تازگی این آبشار مصنوعی را روی هفتمین پل اهواز که روی رودخانه کارون قرار دارد احداث کرده‌اند تا مردم از دیدن این آبشار و عبور از روی این پل لذت ببرند.

waterfall-ahvaz

نصب فواره‌های آب بر کناره پل هفتم اهواز یک طرف و تلفیق فوران آب با نورهای رنگی که از آن منعکس می‌شود یک طرف دیگر.

بازی آب و نور باعث شده که مردم، پل هفتم اهواز را برای تفریح و گردش انتخاب کنند.

"طول قوس خارجی این آبشار 200 متر است و قوس داخلی‌اش به 150 متر می‌رسد. ما با استفاده از 6 الکتروپمپ آب رودخانه را به بالای پل می‌کشیم. یعنی ارتفاعی در حدود 18 متر و این آب از بالای پل به رودخانه می‌ریزد."

به گفته ارسلان شهنی، مدیر عامل زیباسازی شهرداری اهواز، جنس لوله‌های به کار رفته در این پل از پلی‌اتیلن است و قابلیت شست‌وشو با اسید را دارد تا در زمانی که از رسوبات و املاح موجود در آب به دیواره‌های لوله بچسبد از این طریق بتوان آنها را جرم‌گیری کرد.

البته لوله‌هایی هم که در آب رودخانه کار گذاشته شده تا عمل مکش را انجام بدهند از جنس فولاد هستند و از مقاومت بیشتری برخوردار است.

لوله‌هایی که در کناره‌های پل کار گذاشته شده‌اند هم می‌توانند تا ارتفاع 35 متر، آب را به داخل رودخانه پرتاب کنند؛

"زمانی که فواره‌های آب از اطراف پل به داخل رودخانه پرتاب می‌شوند یک نورپردازی بی‌نظیر که زیبایی این آبشار را دوچندان می‌کند با آن همراه می‌شود.» این اتفاق توسط 750 عدد لامپ ال‌ای‌دی و 80 نورافکن صورت می‌گیرد"

همشهری سرنخ

کد خبر 146729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز