گروه سیاسی: معاون رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری در زمینه آزادی دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریکایی در اربیل انجام گرفته، از آزادی این دیپلمات‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

عادل عبدالمهدی در کنفرانس خبری مشترک با علی لاریجانی، دیدارش با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را مفید ارزیابی کرد و افزود: در این دیدار از مواضع بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت، ملت و مبارزان عراقی چه در زمان صدام و چه در روند سیاسی کنونی قدردانی شد.

معاون رئیس جمهوری  عراق در پاسخ به سئوالی در رابطه با ادعاهای برخی مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورش گفت: با توجه به شرایطی که عراق در حال حاضر دارد، فضای امنیتی ویژه ای در کشور ما حکمفرماست که شکل گیری این فضای خاص علت‌های متفاوتی ازجمله حضور نیروهای آمریکایی، برخی باقیماندگان نیروهای صدام و بعضا پیامدهای جنگ‌های پیشین عراق با کشورهایی چون ایران دارد.

آزادی دیپلمات‌ها

عادل عبد المهدی  در ارتباط با آخرین مراحل آزادی دیپلمات های ربوده شده کشورمان توسط نیروهای آمریکایی در اربیل عراق اظهار داشت: با توجه به همکاری‌های بسیار خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف، ما درباره آزادی این دیپلمات‌ها تلاش‌های بسیار کرده ایم و همکاری‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه پیگیری این امور و مباحث مشابه آن همچون حل موضوع منافقین از وظایف دولت عراق است، تاکید کرد: قول داده شده که در آینده‌ای نزدیک این دیپلمات‌ها آزاد شوند.

تامین امنیت زائران

معاون رئیس جمهوری عراق در بخش دیگری از اظهاراتش در رابطه با تامین امنیت زائران ایرانی که با هدف زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می کنند اظهار داشت: این اطمینان را به شما می‌دهیم که دولت عراق حساسیت فراوانی بر روی امنیت شهروندان ایرانی داشته و دارد.

کد خبر 14672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز