همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در نخستین روز بازگشایی مدارس وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار دارد، این در حالیست که سال گذشته در چنین روزی، هوای پایتخت در شرایط سالم بود

آلودگی هوا

به گزارش تهرا سما، دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار داشت: دلیل آلودگی هوای امروز تهران، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بوده که موجب شد شهروندان در نخستین روز بازگشایی مدارس هوایی ناسالم را تنفس کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله با سرد شدن هوا، شاهد شکل گیری حالت اینورژن و افزایش آلودگی هوا نیز هستیم گفت: امیدواریم در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات اساسی و جدی صورت گیرد ، چرا که مشکل آلودگی هوا تنها با حرف زدن حل نمی‌شود.

رشیدی تصریح کرد: تقریباً همه جای تهران آلوده است و در همه نقاط شهر آلودگی وجود دارد و از این نظر تفاوتی بین شمال و جنوب شهر وجود ندارد و تقریباً همه شهروندان به یک نسبت در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

وی با انتقاد از کوتاهی در زمینه اجرای قوانین و مقررات مربوط به کاهش آلودگی هوا گفت: متأسفانه حجم زیادی از قوانین اجرا نشده و کلکسیونی از مقررات عملی نشده در این زمینه در کشور وجود دارد.

کد خبر 146559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز