شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: اطلاعات ثبت‌شده در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در برخی نقاط تهران تایید می‌کند که حتی تعطیلات 3روزه و خلوت شدن شهر نیز قادر به پاک‌کردن هوای پایتخت از آلودگی‌ها نبود.

weather

گزارش‌ کارشناسان شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که چهارشنبه گذشته در نخستین روز از تعطیلی ویژه عید سعید فطر، به‌رغم آنکه شاخص کل دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا شرایط سالم را تایید کرد ولی ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون یا همان گردوغبار موجود در هوای تهران به‌ویژه در ایستگاه محیط‌زیست بالاتر از حد استاندارد بود. ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مستقر در بزرگراه شهید محلاتی و پونک و همچنین ایستگاه ژئوفیزیک و مناطق 4، 19 و 16 شهرداری تهران نیز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ناشی از سوخت خودروها را بالاتر از حد استاندارد ثبت کردند.

ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در دومین روز از تعطیلات هفته گذشته در روز پنجشنبه نیز اعلام کردند که منطقه4 شهرداری درخصوص ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون ناشی از گرد و غبار در شرایط ناسالم قرار داشت. به موجب اطلاعات ثبت‌شده همچنین آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ناشی از سوخت نیز در این روز در ایستگاه‌های شهید محلاتی، پونک و ایستگاه ژئوفیزیک و مناطق 4، 10 و 16 شهرداری تهران بالاتر از حد استاندارد بود. ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مستقر در استانداری و شهرداری منطقه 4 به لحاظ وجود ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون روز جمعه نیز بالاتر از حد استاندارد را ثبت کردند. آلاینده‌ گازی دی‌اکسید نیتروژن نیز در روز جمعه در ایستگاه‌های شهید محلاتی، استانداری، پونک، ژئوفیزیک و شهرداری مناطق 4، 10 و 16 و همچنین پارک پردیسان بالا بود. ایستگاه استانداری سنجش آلودگی هوای تهران همچنین گزارش داد که میزان آلاینده منواکسیدکربن در این ایستگاه در شرایط ناسالم قرار دارد. کارشناسان شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کردند که وضعیت دیگر آلاینده‌ها در شهر تهران آنطور که ثبت شده در تعطیلات 3روزه تهران در شرایط سالم قرار داشت.

کد خبر 144660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز