گروه بورس: ارزش کل دادوستدهای انجام شده در بورس تهران، طی سال 2006 میلادی به مرز 5 میلیارد دلار رسید.

به گزارش فدراسیون بین‌المللی بورس‌های اوراق بهادار، در طول سال گذشته میلادی در مجموع 9/4  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بورس تهران انجام گرفت، که این رقم نسبت به عملکرد سال 2005  میلادی 38 درصد کاهش داشته است.

طبق این گزارش، دسامبر  2006 (آذر و دی  85) پررونق‌ترین دوره بورس در طول سال گذشته میلادی به حساب می‌آید. در این ماه ارزش کل داد و ستدها در بورس اوراق بهادار تهران به  928 میلیون دلار رسید.

نمایش جهانی

طبق آمار فدراسیون بین‌المللی بورس‌های اوراق بهادار، بازارهای سهام در کل جهان  ظرف ماه‌های اخیر روزهای پررونقی را پشت سر گذاشته‌اند.

براساس این گزارش در نوامبر 2006 میلادی ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در 50 بورس بزرگ جهان به رقم بی‌سابقه  6 هزار و  400 میلیارد دلار رسیده است.

این گزارش حاکی است: طبق روال معمول در طول سال  2006 میلادی بیشترین حجم نقدینگی در بازار سرمایه جهان به سوی خیابان وال‌استریت در نیویورک سرازیر شده است.

دو بورس معتبر فعال در نیویورک در مجموع طی سال گذشته میلادی  33 هزار میلیارد دلار از سرمایه‌‌های جهانی را به   خود جذب کرده‌اند. در این میان ارزش کل داد و ستدهای بورس نیویورک به  22 هزار میلیارد دلار نزدیک شده و ارزش داد و ستد‌ها در بورس نزدک از مرز  11 هزار و  800 میلیارد دلار گذشته است.

اروپا و آسیا

اما دومین قطب جذب سرمایه‌ها در طول سال 2002 میلادی بورس لندن بوده است، در این سال  7 هزار و  500 میلیارد دلار مبادله اوراق بهادار در بورس لندن انجام گرفته است.

پس از آن توکیو رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده، ارزش کل مبادلات بورس توکیو در سال  2006 میلادی از مرز 5 هزار و 800 میلیارد دلار گذشته است.

یورونکست نیز در این سال  3 هزار و800 میلیارد دلار از نقدینگی فعال در بازار سرمایه جهان را جذب کرده و رتبه پنجم جهان را در اختیار گرفته است.

کد خبر 14651

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز