همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه برای استقبال از مهرماه، نسبت به آماده سازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش بهره وری ناوگان اقدام شده است گفت: در مهرماه با تمام ظرفیت و امکانات به شهروندان خدمات رسانی خواهیم کرد و حمل و نقل عمومی برای تحقق این مهم در آمادگی کامل به سر می‌برد

سرویس مدرسه

به گزارش تهران سما، مهندس سید جعفر تشکری هاشمیضمن ارایه گزارشی از اقدامات حوزه حمل و نقل به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز مهرماه گفت: برای آنکه هماهنگی کامل بین بخش‌های مختلف و مسئولان در حوزه ترافیک وجود داشته باشد، ستاد مهر با حضور و هماهنگی مدیران شهری، پلیس راهور، آموزش و پرورش، اوژانس و گروههای امدادی و... تشکیل شده است تا با آمادگی و هماهنگی کامل به استقبال از مهرماه برویم.

وی ادامه داد: در بخش متروی تهران ، تا پایان مهرماه شاهد توسعه شمالی خط 1 مترو و بهره برداری از ایستگاه تجریش که ایستگاه بسیار مهمی برای مترو است، خواهیم بود همچنین با ورود واگن‌های جدید مترو به خطوط، 8/8 درصد به ظرفیت مترو افزوده می‌شود و همچنین قادر خواهیم بود که سرفاصله حرکت قطارها را تا حدی کاهش دهیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در تلاشیم که با آغاز فصل مدارس سر فاصله حرکت قطارها را در خط 1 مترو به 5/4 دقیقه، خط 2 به 5/3 دقیقه ، خط 4 را از 10 دقیقه به 7 دقیقه کاهش دهیم و همچنین تعداد قطارهای سریع السیر خط تهران - کرج را نیز افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه 100 درصد ناوگان مترو در خدمت مردم خواهد بود گفت: همچنین با توجه به سهم بانوان در مجموع کل مسافران مترو در هر قطار 1 واگن به تعداد واگن بانوان افزوده خواهد شد.

تشکری هاشمی در ادامه تاکید کرد: با توجه به ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین و 88 دستگاه اتوبوس تک کابین به خطوط اتوبوسرانی، ظرفیت جابه جایی در خطوط اتوبوسرانی نیز 5/9 درصد افزایش یافته و اتوبوسرانی نیز با تمام توان و امکانات در مهرماه به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین در ایام تابستان نسبت به آماده سازی و تعمیر 1000 دستگاه اتوبوس که به اورهال و تعمیرات اساسی نیاز داشته‌اند، اقدام شده تا بتوانیم خدمات رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با تاکید براینکه تاکسیرانی شهر تهران نیز با تمام ناوگان و ظرفیت و توان به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد گفت: امسال مقرر شده که 14 هزاز و 800 دستگاه تاکسی به عنوان سرویس مدرسه به دانش آموزان خدمات رسانی کنند که این یک اتفاق خوب محسوب می‌شود، چرا که در سال نخست تنها 500 دستگاه تاکسی به عنوان سرویس مدرسه خدمات رسانی به دانش آموزان را بر عهده داشتند و خودروهای شخصی اکثر جابه جایی دانش آموزان را صورت می‌دادند.

وی تاکید کرد: ضوابط خاصی برای فعالیت سرویس مدارس تعیین شده تا بهترین خودروها و راننده‌ها برای خدمات رسانی به دانش آموزان انتخاب شوند. تاکسی‌های سرویس مدرسه نباید عمر بیش از 5 سال داشته باشند، به طور حتم باید معاینه فنی دریافت کرده باشند، راننده‌ها تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند و باید از صلاحیت لازم برخوردار باشند، همچنین تمامی سرویس مدارس موظف به رعایت نرخ مصوب کرایه‌ها هستند.

معاون شهردار تهران در پایان ایمن سازی اطراف مدارس، نظارت و کنترل بر وضعیت ترافیک از طریق 639 دوربین نظارت تصویری، بهره گیری از 90 دوربین ثبت تخلف برای ثبت تخلفات سرعت و افزایش ایمنی معابر و کاهش تصادفات و ترافیک، شناسایی نقاط حادثه خیز و استقرار گروه‌های امداد و نجات و نظارت بیشتر بر این نقاط، انجام خط کشی عابر پیاده در 8 هزار و 55 بلوک در اطراف مدارس و نصب 5/15 کیلومتر در اطراف مدارس را از دیگر اقداماتی دانست که همزمان با بازگشایی مدارس و افزایش ترددهای شهری، برای تسهیل ترافیک و مدیریت بهتر و دقیق‌تر صورت گرفته است.

کد خبر 146500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز