گروه اقتصادی: سرانجام با اصرار کارخانجات صنایع لبنی، قیمت شیر خام 520 تومان تعیین شد و سازمان حمایت هم موافقت ضمنی خود را برای افزایش یا به عبارتی اصلاح قیمت فراورده‌های لبنی اعلام کرد.

شیر

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به قیمت قطعی 520تومان برای هر کیلوگرم شیر خام، گفت: طبق پیگیری‌ها سازمان حمایت بر اساس همین نرخ در هفته جاری قیمت نهایی شیر و فراورده‌های لبنی را اعلام می‌کند. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما هرگونه افزایش قیمت شیر خام بیش از قیمت مصوب را تخلف اعلام و با اشاره به تلاش مسئولان به‌منظور کاهش قیمت شیر، خاطرنشان کرد: هر قیمتی که توسط سازمان حمایت برای فراورده‌های لبنی تعیین شود، تا پایان سال ثابت بوده و هیچ تغییری نخواهد کرد. معاون استاندار تهران تأکید کرد: قطعا روی قیمت‌ها نظارت می‌شود و اجازه داده نخواهد شد که قیمت شیر خام بیش از این تعیین شود.

در همین حال مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی هم با اشاره به افزایش 10درصدی قیمت شیر نایلونی طی هفته‌های گذشته، گفت: این افزایش به‌علت تخلف برخی دامداران و افزایش بهای شیر خام به حدود 600 تومان در هر کیلو صورت گرفته است. به گفته مجیدعلیداد، در حال حاضر شیر نایلونی 900 گرمی با قیمت 660 تومان عرضه می‌شود اما درصورت افزایش مجدد قیمت شیر خام، این قیمت باز هم افزایش خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد: درصورت تثبیت بهای شیر خام، تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی به همین افزایش قیمت بسنده خواهند کرد و خواستار افزایش مجدد نخواهند بود. به گفته علیداد، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم موافقت ضمنی خود را با افزایش 8 تا 10درصدی بهای شیر و فراورده‌های لبنی براساس قیمت پایه 520تومانی شیر خام اعلام کرده است.

کد خبر 146476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز