یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: قیمت انواع شیر بسته‌بندی و نایلونی از یک هفته پیش مجددا افزایش یافته و به‌رغم درج و اعمال قیمت‌های جدید، مسئولان دستگاه‌های نظارتی از هر گونه اظهارنظر در این زمینه خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش کارخانه‌های شیر طی نامه‌ای به سازمان بازرگانی استان تهران از افزایش 10درصدی نرخ شیر نایلونی از 12شهریور ماه خبر دادند اما این افزایش نرخ در سایر انواع شیر بسته‌بندی نیز اعمال شده است اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان حتی از نرخ‌های درج شده جدید روی بسته‌بندی انواع شیر نیز بی‌اطلاع است. بررسی قیمت خرده فروشی شیر بسته‌بندی در سطح شهر تهران حاکی از آن است که طی یک هفته گذشته نرخ شیر شرکت‌های مختلف یک لیتری کم‌چرب از 950 به هزار، پرچرب از 950 به هزارو 100، پاک‌کم چرب از 950 به هزارو 75، پر چرب از 950 به هزارو 100 تومان افزایش یافته است. همچنین نرخ شیر بسته‌بندی یک لیتری می‌ماس که قبلا از 650 به 750 تومان افزایش یافته بود مجددا به 950 تومان افزایش یافته است. نرخ شیر پاکتی مدت دار شرکت‌های مختلف نیز از 600 به 680، کم لاکتوز یک لیتری پاک از هزارو 50 به هزار و 200، نایلونی 900‌گرمی پاک از 600 به 660، شیر کاکائوی یک لیتری پاک از هزارو 500 به هزارو 595 و شیر دامداران مدت دار 250 سی‌سی از 300 به 350 تومان افزایش یافته است.

علاوه بر افزایش نرخ انواع شیر قیمت برخی انواع فراورده‌های لبنی نیز طی هفته گذشته در سکوت افزایش یافته به‌نحوی که قیمت خامه 100گرمی پاک که از جمله محصولات پرمصرف این شرکت است با رشد 40تومانی در هر بسته از 510 به 550 تومان افزایش یافته است.به‌رغم افزایش قیمت انواع شیر و درحالی‌که مسئولان سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و بازرگانی استان تهران از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری می‌کنند، ید‌الله صادقی مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی هر گونه توافق برای افزایش نرخ شیر و لبنیات را رد کرد و به خبرنگار ما گفت: هیچ مجوزی برای افزایش نرخ شیر و لبنیات صادر نشده و هرگونه افزایش نرخ شیر نایلونی، بسته‌بندی و انواع فراورده‌های لبنی غیرقانونی است.

چراغ سبز سازمان حمایت

با وجود افزایش غیرقانونی قیمت شیر، مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به‌عنوان متولی اصلی برخورد با گرانفروشی شیر سکوت معناداری را اختیار کرده و از هر گونه اظهارنظر در این زمینه خودداری می‌کنند.

کد خبر 145360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز