دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: با افزایش غیرقانونی نرخ شیر و برخی فراورده‌های لبنی از هفته گذشته‌، تازه‌ترین خبرها از بررسی آزاد‌سازی‌ قیمت این محصولات حکایت دارد.

شیر

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه‌ تعاونی‌های لبنی با بیان اینکه آزادسازی قیمت شیر و فراورده‌های لبنی امروز در دولت بررسی می‌شود، گفت: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نمایندگان وزارت صنعت، معادن و تجارت موضوع رقابتی شدن قیمت شیر و فراورده‌های لبنی بررسی می‌شود.

مجید علیداد در مورد آزادسازی قیمت شیر به فارس گفت: روز گذشته صنایع لبنی با سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان جلسه‌ای در مورد قیمت شیر داشت که نتیجه جلسه، رقابتی و آزادکردن قیمت‌ها بود. وی افزود: نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان این است که قیمت شیر و فراورده‌های آن را عرضه و تقاضا تعیین کند؛ چراکه هرقدر قیمت رقابتی باشد کیفیت تولید نیز بهتر می‌شود و تولید‌کنندگان مجبور به تبعیت از قیمت‌های دستوری نخواهند بود.

علیداد افزود: تنها نگرانی مطرح در این جلسه تورم و افزایش قیمت‌های غیرقابل کنترل بود که قرار است همه این موضوعات در جلسه معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شود. همچنین قرار است قیمت خرید شیر از دامداران نیز به‌صورت رقابتی و آزاد باشد.

پرداخت باقیمانده مطالبات

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: مقرر شده باقیمانده مطالبات صنایع لبنی از دولت طی 10 روز آینده پرداخت شود. محمد نهاوندیان با بیان این مطلب افزود: در این نشست پرداخت 100میلیارد تومانی یارانه شیر مطرح و قرار شد بقیه مطالبات تا 10 روز آینده به صنایع لبنی پرداخت شود.

کد خبر 145480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز