اگر حتی یک بار هم این برنامه را تماشا کرده باشید، حتما از بین عادل فردوسی‌پور، رضا صادقی، علی دایی و ... یکی را دیده‌اید ‌ که بسیار شبیه شخصیت‌های اصلی از آب درآمده‌اند.

سامان گوران

جوان بااستعدادی که این نقش‌ها را ایفا می‌کرد، تا قبل از خنده بازار نام آشنایی نداشت؛ ولی الان شده نقل محافل خبری؛ مخصوصا از زمانی که انتقادهای سوژه‌های اصلی، رسانه‌ای شد و سامان گوران را به شکل عجیبی در صدر خبرها قرار داد. سراغ او رفتیم تا از کارش، جدا شدنش از گروه و خیلی چیزهای دیگر بپرسیم.

  • کار شما طنز است یا هزل یا هجو؟

این کار هجو یا هزل نیست. مردم با دیدن این برنامه خوشحال شدند و راجع به چیز دیگری حرف نمی‌زدند. این اتفاق در تمام ایران افتاده. کار لوده‌بازی یا مسخره‌بازی نبوده.

  • اگر این کار طنز است، پس چرا کسی مثل علی دایی این‌قدر شاکی می‌شود؟

علی دایی بزرگ شده، زحمت کشیده و به جایی رسیده. حالا هم باید تاوانش را پس بدهد.

  • تاوان چه چیزی را پس دهد؟

آدم‌هایی که به جایی رسیده و مشهور شده‌اند همیشه مورد نقد بوده‌اند. فقط در ایران است که اسم این کار را مسخره‌کردن می‌گذارند. ما می‌خواهیم با این کار همه را نقد کنیم. می‌توانید نظرسنجی کنید بین مردم تا ببینید چقدر از این کار استقبال شده.

  • فکر می‌کنید تقلید از افراد مشهوری مثل دایی، فردوسی‌پور، رضا صادقی و... درست است؟

چراکه نه. اصلا لازمه طنز این است و باید این تقلیدها دربیاید. ما وقتی مشکلات را می‌بینیم، در کنارش آدم‌هایش را هم می‌بینیم و کار را می‌سازیم. اصلا خصوصیت آیتم این است که یک چیزی را که قبلا بوده، دوباره یادآوری می‌کند. مهران مدیری هم این کار را می‌کرد. مثلا آن زمانی که مهران مدیری، منوچهر نوذری را کار می‌کرد آیا کسی به او ایراد می‌گرفت؟ به نظر من مشکلات جامعه و ایراداتی را که وجود دارد باید نشان دهیم.

  • ظاهرا گروه خنده بازار بابت اینکه به دستبوسی علی دایی رفته بودید خیلی از دست شما ناراحتند.

چنین اتفاقی نیفتاده! فکر کنید این‌طور شده باشد و آن‌قدر هم بی‌سروصدا تمام شود! حتی تکذیبیه این خبر هم منتشر شد؛ این اتفاق خیلی جزئی افتاده.

  • پس یعنی افتاده؟

نه اصلا. من گفته بودم که اگر علی دایی را قبل از کار می‌دیدم از او دلجویی می‌کردم.

  • پس چرا از گروه جدا شدید؟

بعضی حرمت‌ها را نگه نداشتند. من در این کار خیلی با همه‌شان رفاقت کردم ولی یک سری بازی‌هایی رخ داد که باعث شد من از آنها جدا شوم. این جدا شدن هیچ ربطی به ماجرای علی دایی نداشت. اصلا اگر من در آن کار نبودم کسی کار را نمی‌دید.

متن کامل این مصاحبه جذاب را در همشهری جوان شماره 324 بخوانید

کد خبر 146411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز